امروز با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی و رئیس سازمان اقتصادی کوثر از سامانه‌ای تحت عنوان "استعدادیابی مدیران صالح کارآمد" رونمایی شد.

سامانه استعدادیابی مدیران صالح کارآمد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، رونمایی از سامانه "استعدادیابی مدیران صالح کارآمد" با حضور سرپرست سازمان اقتصادی کوثر، رئیس اداری و استخدامی و همچنین معاون رئیس جمهور برگزار شد.

ناصر فخاری سرپرست سازمان اقتصادی کوثر، در مراسم رونمایی از سامانه "استعدادیابی مدیران صالح کارآمد" اظهار کرد: اولین گام در این سامانه شناسایی نیروهای شایسته در داخل سازمان در زمینه‌های مختلف است که به عنوان عضویت غیرموظف در هیات مدیره به کارگیری خواهند شد. هدف نهایی این سامانه بهره‌گیری از ۳ عنصر سرمایه انسانی شایسته گزینی، شایسته پروری و شایسته سالاری است و امید میرود تا نظام کلی عدالت اداری و شایسته سالاری را در این سازمان حاکم کنیم.

لطیفی، رئیس اداری و استخدامی بیان کرد: در گذشته بانک اطلاعاتی مربوط به مدیران و اعضای هیئت مدیره تشکیل شده بود اما این سازمان مطابق با زمان و اطلاعات تازه بررسی و به روزرسانی نمی شد،   این سامانه "استعدادیابی مدیران صالح کارآمد" در گام دوم انقلاب اسلامی به یک سطحی از بلوغ رسیده است که افراد کارآمد را در نظام کاری خود استفاده کنیم و این سامانه باید یک جریان مستمر و دائم را داشته باشد.

وی ادامه داد: شایسته سالاری را چند مرحله می دانیم شایسته پروری، شایسته شناسی، شایسته گزینی و شایسته گماری است و با راه‌اندازی این سامانه در واقع در مرحله شایسته‌شناسی هستیم.   که از آن بهترین ها برگزیده می شوند.

لطیفی با تاکید بر مشکلات موجود در این زمینه گفت: باید  منتظر مقاومت ها در این زمینه باشید و نباید از آن ها ترسید.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و  امور ایثارگران  نیز در این مراسم بیان کرد: نظام اداری، یکی از نقاط قوت در کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته است که باید در این نظام شفافیت ایجاد شود. برای اصلاح امور باید به این طریق پاسخ داد که برای هرکاری دلیل داشته باشیم و این حرف ایجاد شفافیت می کند و مجبور به دلیل آوردن می شویم، اما باید دقت داشت که تنها استعدادیابی در این زمینه کافی نیست بلکه آموزش و به کار گیری آن ها در نظام اداری از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: این سامانه به سازمان ها کمک می کند که افراد لایق را در زمینه هایی که استعداد دارند شناسایی کند و در عمل آن ها را به کار گیرد.

 رئیس بنیاد شهید و  امور ایثارگران   عنوان کرد: بارها در دولت های پیشین شنیده می شد که حلقه بسته مدیران باز خواهد شد و این یکی از وعده های اصلی رئیس جمهور در زمان انتخابات بود؛ لازم است به راه های عملیاتی کردن این وعده دقت بیشتری شود و شفافیت در این زمینه تحقق پیدا کند. مسئله اول استعدادیابی است سازمان متولی کشور این ازمون را می پذیرد، تمام شاخص ها باید یک پشتوانه علمی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.