رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: در نگاه کلی ما دچار یک ترکیبی از تهدیدات هستیم و امروز آمریکایی‌ها و اسرائیلی ها در ضعیف ترین حالت ممکن هستند و انسجام آنها به هم خورده است.

 با آسیب‌پذیرترین وجهه آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه هستیم/ دولت دوازدهم هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرد

به گزارش قدس انلاین، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  در نشست خبری به مناسبت ایام نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با تبریک ایام هفته وحدت، اظهار داشت: دعوت به وحدت امت اسلامی یک اصل اصیل قرآنی و اسلامی است که می‌تواند برای کشور و منطقه امیدبخش باشد و آثار مثبتی به جای بگذارد.

وی افزود: در تقویم ملی کشورمان روز هشتم آبان به‌عنوان روز ملی پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است که در حقیقت سالروز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور است؛ ما از اول انقلاب تا سال ۱۳۸۲ ما فاقد یک ساختار پدافند غیرعامل در کشور بودیم و تقریبا همه کشورهای دنیا ساختارهای مشابه‌ای را البته تحت عناوین مختلف برای بحث پدافند غیرعامل دارند.

سردار جلالی با بیان اینکه یکی از کارهای پدافند غیرعامل، رصد و پایش تهدیداتی است که در همه حوزه‌ها علیه کشور وجود دارد، گفت: در نگاه کلی ما دچار یک ترکیبی از تهدیدات هستیم و امروز آمریکایی‌ها و اسرائیلی ها در ضعیف ترین حالت ممکن هستند و انسجام آنها به هم خورده که نشانه‌های آن شکست دولت ترامپ در آمریکا و شکست دولت نتانیاهو در رژیم صهیونیستی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: امروز آسیب‌پذیرترین وجهه آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در یک هماهنگی کامل با آمریکایی‌ها استراتژی فشار همه جانبه تا آستانه جنگ را در پیش گرفته است، گفت: جنگ سایبری، خرابکاری، نفوذ و عملیات تروریستی چیزی است که رژیم صهیونیستی به‌عنوان عملیات برای خودش تعریف کرده که ما شاهد رویارویی با رژیم صهیونیستی در دریا، زمین و بخش‌های فنی و صنعتی و … هستیم.

سردار جلالی تاکید کرد: وقوع جنگ تروریستی در حوزه سایبری یکی از مسائلی بود که ما سال گذشته در ماجرای تررو شهید فخری زاده شاهد آن بودیم که ترکیبی از نفوذ و استفاده از فضای سایبری و ارتباطات ماهواره‌ای بود که روش جدیدی محسوب می‌شد.

* دولت دوازدهم هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه دولت دوازدهم از منظر پدافند غیرعامل هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرد، گفت: در حوزه سایبری شاهد ولنگاری و بی قانونی و بی ضابطه‌گری بودیم و دولت دوزادهم نه‌تنها خود هیچ اقدامی نمی‌کرد، بلکه در برابر هر قانون و لایحه‌ای در این حوزه مقاومت می‌کرد.

وی ادامه داد: در حوزه تهدیدات سایبری، رسما انکار جنگ سایبری را داشتند که منجر به آسیب به کشور شد. واگذاری زیرساخت‌های ارتباطی به شبکه‌های اجتماعی خارجی و رهاکردن صیانت از افکار عمومی مردم از جمله آسیب‌هایی بود که دولت دوازدهم به کشور وارد کرد.

سردار جلالی تاکید کرد: در حوزه پدافند زیستی علیرغم اینکه قرارگاه پدافند زیستی کشور سالها در این حوزه کار کرده بود، اما با شروع بحران کرونا، این ساختار توسط دولت گذشته نادیده گرفته شد و شاهد تزلزل و تناقض در تصمیم‌گیری‌های آن در زمان شیوع کرونا بود.

* قرارگاه دفاع در برابر ریزپرنده

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با هماهنگی شورای امنیت کشور قرارگاه دفاع در برابر ریزپرنده‌ها تشکیل شده و در اماکن حساس کشور تجهیزات الکترونیکی ضد ریزپرنده را که عمدتا ساخت وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان است را نصب و فعال کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.