مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز ۷ آبان سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور وارد می‌شود و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور، بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس، سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

برف و باران در برخی مناطق و هوای آلوده در شهرهای بزرگ/‌سامانه بارشی تازه در راه است

به گزارش قدس آنلاین، ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ روز آینده در شمال خراسان رضوی، همچنین استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و وزش باد شدید موقت و بارش برف در مناطق سردسیر ادامه دارد که البته شدت بارش برف و باران نسبت به امروز در این مناطق کمتر است

* روز ۶ آبان هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی آلوده است

وی با بیان اینکه روز آینده شدت بارش‌ها در استان مازندران خواهد بود، گفت: روز پنج‌شنبه ۶ آبان جوی آرام در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می شود که می‌تواند به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی منجر شود.

* ورود سامانه بارشی تازه به کشور از ۷ آبان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه ۷ آبان سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی کشور وارد می‌شود، گفت: این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز شنبه ۸ آبان درمناطقی که ذکر شد بارش‌ها تشدید می‌شود و در سواحل غربی خزر بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی این شرایط پیش‌بینی می‌شود و این سامانه روز یکشنبه ۹ آبان در شمال شرق کشور و نواحی که ذکر شد فعال است.

وی افزود: در سه روز آینده در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۹ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در پنج مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.