عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر شامگاه دوشنبه لغو وضعیت فوق العاده در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روسیا الیوم، سیسی در پستی در صفحه فیس بوک خود نوشت: "خوشحالم لحظه‌ای را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم که همیشه با تلاش دنبال تحقق آن بودیم. مصر به لطف مردم بزرگ و مردان وفادار خود به محلی امن ومرکزی برای تامین ثبات در منطقه تبدیل شده است."

وی افزود: از این رو تصمیم گرفتم برای اولین بار پس از سال‌ها تمدید وضعیت فوق العاده در سراسر کشور را لغو کنم.

سیسی تاکید کرد که این تصمیم توسط مردم مصر که طی سال‌های گذشته در همه تلاش‌های توسعه و سازندگی مشارکت صادقانه داشتند اتخاذ شد.

وی ادامه داد: میخواهم زمانی که این تصمیم را اعلام می‌کنم با کمال احترام و قدردانی از شهدای قهرمان خود یاد کنم که بدون آنها به امنیت و ثبات نمی‌رسیدیم.

وی در پایان این پست نوشت: "ما با همدیگر و با کمک و حمایت خداوند پیوسته به سمت ساختن جمهوری جدید مصر حرکت می کنیم. زنده باد مصر.. زنده باد مصر.. زنده باد مصر."

وضعیت فوق العاده در سراسر مصر برای نخستین بار در پی حملات تروریستی به کلیساهای شهر اسکندریه و طنطا در ۹ آوریل ۲۰۱۷ که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت، به مدت ۳ ماه اعمال گردید و مدت مزبور تاکنون بارها تمدید شده بود.

در ۱۲ ژوئیه، پارلمان مصر با تمدید وضعیت اضطراری در سراسر کشور از ۲۴ همان ماه به مدت ۳ ماه موافقت کرد. این هفدهمین باری بود که پارلمان وضعیت فوق العاده را از آوریل ۲۰۱۷ تمدید کرد.

طبق این قانون، نیروهای نظامی اختیار داشتند که اقدامات لازم را برای مقابله با خطرات تروریسم، حفظ امنیت در سراسر کشور و حفظ جان شهروندان انجام دهند.

قرار بود وضعیت اضطراری از دیروز دوشنبه تمدید شود، اما سیسی بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد وضعیت پس از آن تصمیم تصمیم به لغو آن گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.