نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از پروژه‌های زیرساختی استان خراسان رضوی بلاتکلیف مانده و دولت باید تکمیل این پروژه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

 پروژه‌های زیر ساختی استان خراسان رضوی بلاتکلیف مانده‌ است

به گزارش قدس آنلاین ، علی‌اصغر عنابستانی اظهارداشت: دو موضوع مهمی که باید استاندار جدید به آن توجه داشته باشد،  توسعه زیرساخت‌های  استان و حمایت از  بخش خصوصی است. خراسان رضوی یکی از استان‌های کم برخوردار محسوب می‌شود، بنابراین از محرومیت‌های بسیاری  برخوردار است.

وی افزود: خراسان رضوی در حوزه زیرساخت‌ها مشکلات زیادی دارد که مهمترین آن در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و  راه آهن است، البته در زیر ساخت‌های تولید مانند نیروگاه‌های برق، کارخانجات بزرگ کشور نیز با مشکلات زیادی روبه رو هستیم.

نماینده مردم سبزوار عنوان کرد: تنها ۳۵کیلومتر از آزادراه‌ها سهم شرق کشور است و در این حوزه نیز زیرساخت‌ها فراهم نشده در حالیکه چند هزار کیلومتر آزاد راه در کشور ایجاد شده و شرق کشور سهمی ندارد.

عنابستانی افزود: تمام مردم کشور در شهر مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه مطهر رضوی در طول سال رفت وآمد دارند اما زیر ساخت‌های استان در حوزه ریلی، جاده‌ای، هوایی وضعیت مناسبی ندارد. سال‌هاست بحث جابه‌جایی فرودگاه مشهد مطرح است اما تاکنون هیچ اتفاقی برای این طرح نیفتاده و در قالب طرح روی زمین مانده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول و اصلی در دولت جدید باید توجه و تکمیل زیر ساخت‌های استان باشد خاطرنشان کرد:مسئله انتقال آب خلیج‌فارس با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی در خراسان رضوی از ضروریت‌هاست و انتظار می‌رود استاندار پیگیر این موضوع باشد. توسعه راه‌های استان، آزاد راه، بزرگراه، راه‌های روستایی، راه آهن سریع سیر و برقی مشهد- تهران که سال‌هاست  بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: تکمیل خطوط راه آهن و اتصال آن به جنوب، راه‌آهن مشهد زاهدان و زاهدان به چابهار و راه آهن مشهد به شمال، آزاد راه حرم تا حرم از جمله موضوعاتی است که بلاتکلیف مانده و استاندار جدید خراسان رضوی باید تمام تلاش خود را برای ایجاد زیر ساخت‌های توسعه بکار بگیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در خراسان رضوی ناموفق عمل کرده‌ایم و از طرفی سرمایه‌گذاران کلان بخش خصوصی در استان احساس امنیت نمی‌کنند.

 توسعه زیرساخت‌ها و جذب اعتبارات دولتی 

عنابستانی گفت: حمایت همه جانبه از  سرمایه‌دارهای بزرگ بخش خصوصی در خراسان وجود ندارد و این موضوع سبب شده تا بسیاری از کارخانه‌داران از خراسان خارج شوند، درحوزه زیر صنایع فولاد و معدن که  ارزش افزوده و مزیت خاصی برای استان دارند باید حمایت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت  جلب کنیم .

وی تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی باید دو موضوع توسعه زیرساخت‌ها و جذب اعتبارات دولتی را در برنامه‌های خود قرار دهد  البته اگر سرمایه داران بخش خصوصی در خراسان رضوی پای کار بیایند توسعه مناطق آزاد مانند منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و سرخس را می‌توان در اولویت قرار داد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه آمار استان در حوزه اشتغال درست نیست و می‌گویند  آمار بیکاری در استان پایین است در حالیکه اینطور نبوده  چرا که بخش عمده جمعیت استان در مشهد ساکن هستند و  ما آمار را با مشهد  مقایسه می‌کنیم  اگر مقداری از مشهد خارج شویم و به  تربت جام، روداب سبزوار، ششتمد ،فیض آباد  برویم متوجه خواهیم شد،  بیکاری بیداد می‌کند و با سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و توسعه استان می‌توان از این برون رفت خارج شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.