مدیرکل تعزیرات حکومتی استان درحالی به تشریح جریمه چند میلیاردتومانی یک کشتارکن مرغ در مشهد پرداخت که این دومین جریمه سنگین تایید شده تعزیرات حکومتی برای عاملان اصلی نابسامانی بازار فروش مرغ در استان بود.

گرانفروش عمده بازار مرغ نقره داغ شد

مرور پرونده آقای «الف.الف»

۲۶ خرداد سال جاری مدیرکل تعزیرات حکومتی خبر برخورد قاطع با یکی از عاملان نابسامانی قیمت مرغ گرم در بازار مشهد را رسانه‌ای کرد. این فرد که «الف.الف» نام دارد و در بازار استقلال یکی از عمده‌فروشان مرغ کشتارشده هم محسوب می‌شود در کنار گران‌فروشی، دیگران را هم برای افزایش قیمت تحریک می‌کرد.

در آن گزارش، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی به خبرنگار قدس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برای افراد شناخته شده بازار مرغ که متأسفانه به جای تمکین به قانون به فکر سودجویی بودند، پرونده تخلف تشکیل شد. سیدمرتضی مدنی فدکی بیان کرد: به عنوان مثال برای یکی از این متخلفان به واسطه گران‌فروشی‌های صورت گرفته در واحد صنفی تحت نظارتش، جریمه‌ ۴۸۶ میلیون تومانی صادر شد. وی تصریح کرد: پس از طی فرایند قانونی رأی صادره برای جریمه مرغ‌فروش متخلف قطعی و در مرحله اجرا قرار گرفت که در نهایت چند روز پیش فرد خاطی مجبور شد جریمه ۴۸۶ میلیون تومانی را به صورت نقد و در حق صندوق دولت پرداخت کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی همچنین وعده داد اولویت و هدف برخورد با متخلفان در تعزیرات حکومتی استان، دانه‌درشت‌ها هستند و برای رسیدن به این هدف که مسلماً رضایت عمومی را هم درپی خواهد داشت، تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت و متخلفان طعم اجرای عدالت را خواهند چشید.

تشکیل پرونده برای آقای«م.ز»

در همین زمینه دوباره مطلع شدیم یکی دیگر از همان دانه‌درشت‌ها که او هم در بازار مشهد برای خودش اسم و رسمی دارد، به واسطه گران‌فروشی عظیم صورت‌گرفته پای میز عدالت کشانده شده است. ماجرا را از مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی پیگیری کردیم که وی در این باره بیان کرد: همان‌طور که پیشتر هم به متخلفان بازار مرغ هشدار داده بودیم به هیچ عنوان از تحرکات و تخلفات آن‌ها چشم‌پوشی نخواهد شد، دراین زمینه مدتی پیش پرونده گران‌فروشی بیش از ۴۴ میلیارد ریالی برای فردی با هویت «م.ز» که در حوزه کشتار مرغ و دلالی در بازار مذکور فعالیت دارد، تنظیم شد.

سیدمرتضی مدنی فدکی افزود: دراین پرونده مستنداتی وجود داشت که نشان می‌داد متخلف از سال ۹۹ و اوج نوسان‌های قیمتی بازار مرغ، سودجویی‌هایش را آغاز کرده و تا زمانی که گزارش تخلف برای او تنظیم شد، ماجرا همچنان ادامه داشت، که تمامی سوء‌جریان‌های صورت گرفته استخراج شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: فرد مذکور در این بازه زمانی حدود هزار و هشتصد تن مرغ را گران‌تر از قیمت‌های مصوب راهی بازار کرده بود که وی یکی از عوامل نابسامانی بازار به شمار می‌آمد.

درج مهر گران‌فروشی روی پروانه کسب متخلف

 وی تصریح کرد: به این واسطه پرونده‌ای با عنوان گران‌فروشی برای متخلف تنظیم و در یکی از شعبه‌های بدوی تعزیرات حکومتی رسیدگی شد. پس از طی شدن روند رسیدگی دقیق به ماجرا متخلف به پرداخت جریمه دو برابر میزان ارزش ریالی گران‌فروشی صورت گرفته و ممهور شدن پروانه کسب او به مهر گران‌فروشی محکوم شد.

در ادامه پرونده در شعبه ویژه تجدیدنظر هم مورد رسیدگی و رأی صادره مورد تأیید قرار گرفت که اوراق مذکور بدون فوت وقت به شعبه اجرای احکام ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد: در خصوص گران‌فروشی در بازار مرغ پرونده‌های دیگری هم در حال رسیدگی در تعزیرات حکومتی است و همان‌طور که وعده داده شد سعی کرده‌ایم به آن عمل کنیم و با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهیم کرد و اشد مجازات را برای آن‌ها در نظر خواهیم گرفت. باید کار به شیوه‌ای پیش برود که این گونه افراد با دیدن برخوردهای بدون تعارف و هزینه‌های تحمیل‌شده به متخلفان، از انتخاب مسیر غیرقانونی منصرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.