مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در حوزه مشاغل خانگی ۳ هزار زن سرپرست خانوار مشغول تولید در استان هستند.

اشتغال ۳هزار زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از کمیته امداد خراسان رضوی، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: به‌منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و هدایت آنها برای تاثیر در اقتصاد کشور، به دنبال ایجاد مشاغل خرد و خانگی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت هستیم.
حبیب الله آسوده از نقش بانوان در تولید کالای داخلی گفت و افزود: مشاغل خانگی در محیط خانه ایجاد می شود تا بانوی سرپرست خانوار، علاوه بر حضور در کانون خانواده و انجام وظیفه مادری برای تربیت فرزندان، نسبت به کسب درآمد اقدام کند.
وی، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد، گفت: در حوزه مشاغل خانگی ۳ هزار زن سرپرست خانوار مشغول تولید هستند.
آسوده، میانگین سنی زنان سرپرست خانوار که از تسهیلات اشتغال بهره مند شدند، را ۲۰ تا ۵۵ سال اعلام کرد و  اظهار داشت: ۶۵ درصد از تسهیلات حوزه اشتغال، به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها اعطا شد تا با توانمند شدن  وابستگی آن‌ها به این نهاد کمتر شود.
وی حمایت اجتماعی، رفع نیازهای ضروری و ایجاد امید به زندگی را از اهداف کمیته امداد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار برشمرد و ادامه داد: تعدادی از بانوان سرپرست خانوار مجری طرح های اشتغال، مشمول بیمه های اجتماعی تامین اجتماعی، روستایی و عشایری هستند، که بر اساس قوانین، می توانند از مزایای سازمانهای بیمه گر استفاده کنند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به برخی مشاغل خانگی مانند صنایع دستی، تولید کرم ابریشم و قالی بافی و ... افزود: میزان درآمد بانوان در این بخش به طور میانگین ۵/۱ تا ۴  میلیون تومان در ماه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.