عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: انتظار می‌رود همان طور که مقام معظم رهبری و آقای رئیسی همواره در خصوص عدم توجه به سهم‌خواهی‌های برخی افراد تاکید دارند، در انتخاب مدیران استانی و فرمانداران سهم‌خواهی اتفاق نیفتد و افراد کارآمد، کاربلد و شایسته که نوکری مردم را افتخار خود می‌دانند، برای سمت‌های مدیریتی استان انتخاب شوند.

سهم‌خواهی در انتخاب مدیران استانی و فرمانداران اتفاق نیفتد

به گزارش قدس آنلاین، احسان ارکانی با بیان اینکه یک استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان باید به حوزه‌ها و مسائل مختلف اشراف کامل داشته باشد، اظهار کرد: همچنین موضوع تامین امنیت استان و ایجاد فضای مناسب برای جذب سرمایه و انجام فعالیت‌هایی اقتصادی نیز از دیگر وظایف استاندار است.

وی افزود: از نظر من خراسان رضوی مهم‌ترین استان کشور با پیچیده‌ترین مسائل است. این استان همواره مورد توجه مقام معظم رهبری، روسای قوا، مراجع عظام و مسئولان مختلف کشور بوده است. خراسان رضوی جزو استان‌هایی است که بیشترین تعداد شهرستان و بخش را داراست؛ به طوری که کماکان در برخی محافل موضوع تقسیم خراسان رضوی مطرح می‌شود. از طرف دیگر خراسان رضوی یک استان مرزی است و از این نظر نیز مسائل خاص خود را دارد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجموع موارد گفته‌ شده این را می‌طلبد که استاندار خراسان رضوی به صورت شبانه‌روزی، انقلابی و مسلط به موضوعات، کار را دنبال و از افراد باتجربه استفاده کند. استاندار برای حل مشکلات و التهابات باید آسیب‌شناسی کند و ببیند که ریشه این مشکلات کجاست و بر اساس آن یک تصمیم عالمانه و کارشناسانه برای حل مشکلات بگیرد.

ارکانی با تاکید بر اینکه استاندار نباید تمام تمرکز خود را معطوف به مرکز استان کند، بیان کرد: استاندار خراسان رضوی باید همان اندازه که به امور مشهد توجه دارد، به مسائل سایر شهرستان‌های استان نیز توجه کند و در تمام نقاط استان حضور مداوم میدانی داشته باشد تا مردم شهرستان‌های استان احساس تبعیض نکنند.

وی ادامه داد: این موضوع همواره مورد تاکید نمایندگان استان بوده و در حال حاضر هم یکی از مطالبات ما از آقای نظری همین است که همانطور که اگر مشکلی در مشهد پیش بیاید، به صورت فوری برای حل آن اقدام می‌شود، در قبال مشکلات سایر شهرستان‌های استان نیز همینگونه عمل شود چون مردم ساکن شهرستان‌های استان نیز چنین گلایه‌ای دارند. لذا ضروری است استاندار برای تمام نقاط استان به صورت عادلانه زمان بگذارد.

عضو مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه پس از سال‌ها با انتصاب آقای نظری، یک استاندار بومی در خراسان رضوی منصوب شد، گفت: بنابراین انتظار می‌رود که آقای نظری سرمایه‌های انسانی خراسانی را که به دلایل مختلف مجبور شده‌اند در خارج از استان مشغول به کار شوند، شناسایی کند و از توان این افراد در داخل استان استفاده مطلوب شود.

ارکانی خاطرنشان کرد: همچنین از دولت آقای رئیسی که یک دولت انقلابی است، انتظار می‌رود که به استفاده از نیروهای توانمند استانداری و فرمانداری بیش از همیشه توجه شود. با توجه به اینکه آقای نظری از بدنه وزارت کشور نبوده، امیدواریم شناسایی کاملی از نیروهای وزارت کشور انجام شود تا بهترین و کارآمدترین افراد برای استانداری و فرمانداری‌های خراسان رضوی انتخاب شوند تا بتوانند اهداف دولت آقای رئیسی را به سرعت در استان به اجرا در بیاورند.

وی بیان کرد: ما معتقدیم هر چه قدر دولت، استانداران و نمایندگان بر مبنای اصول پذیرفته‌شده مد نظر مقام معظم رهبری و نگاه دقیق ایشان در خصوص عدم دخالت هر فرد در حوزه‌های غیر مرتبط با خودش، رفتار کنند، استان خراسان رضوی روز به روز بیشتر پیشرفت خواهد کرد و به سمتی خواهد رفت که شایستگان انقلابی در هر نقطه‌ای از استان بدرخشند. ضمن اینکه در گام دوم انقلاب انتظار می‌رود که به مدیران جوان انقلابی کارآمد که در این سال‌ها رشد کرده‌اند، توجه ویژه شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معمولا یکی از کارهای دشوار، داشتن مسئولیت در دوره انتقال دولت است. ویژگی بارز آقای معتمدیان، استاندار سابق خراسان رضوی، حضور مداوم میدانی در اقصی نقاط استان بود. برای آقای معتمدیان تفاوتی بین مشهد با سایر شهرستان‌های استان وجود نداشت و به تمام قسمت‌های استان سر می‌زد. انتظار داریم آقای نظری هم این حضور میدانی در شهرستان‌های استان را در دستور کار خود داشته باشد. حضور در میدان و مشاهده مشکلات از نزدیک باعث می‌شود مدیر درک درست‌تری از مشکلات و مسائل داشته باشد. همچنین آقای معتمدیان نسبت به حل مشکلات پیگیری جدی داشت و امیدواریم که این رویه در دوران استانداری آقای نظری هم ادامه یابد.

ارکانی در خصوص اینکه آیا خراسان رضوی نیاز به استاندار ویژه دارد یا خیر، گفت: ما ویژه را صرفا در حد اسم نمی‌پذیریم. برخی از شهرستان‌های کشور دارای فرمانداری ویژه است اما اختیارات فرمانداری در این شهرستان‌ها در عمل هیچ تفاوتی با سایر فرمانداری‌ها ندارد. نیازی به بازی با الفاظ نیست و باید تمام اختیاراتی را که وزرا و مسئولان دولتی در سطح ملی دارند، به استانداران کشور از جمله استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس جمهور آن استان تفویض شود.

وی ادامه داد: این رویه در دولت‌های نهم و دهم به استان‌ها ابلاغ شده بود و تقریبا اکثر اختیارات وزرا در استان‌ها در دست استانداران بود اما متاسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این اختیارات مجددا از استانداران سلب شد و به وزرا بازگشت و این باعث تمرکزگرایی شدید در پایتخت شد و فرصت‌های توسعه را از استان‌ها گرفت. خواسته ما از دولت سیزدهم این است که تمام اختیارات وزرا در خراسان رضوی به استاندار تفویض شود. این خواسته تمام نمایندگان استان خراسان رضوی است و این را به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا آقای نظری بتواند در دوران مسئولیت خودش با آرامش خاطر بیشتری به حل مشکلات استان بپردازد و ما هم در این راه به وی کمک خواهیم کرد. در واقع ما نیاز به ۳۱ استاندار با اختیارات کامل وزرا در آن استان داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.