رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه عدالت ورزی و اخلاق‌مداری امری ضروری است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد گفت: مردم از قضات و کارکنان قضایی، توقع گشایش کارها و رفع مشکلات را دارند.

مردم، از قضات، توقع رسیدگی‌ و رفع مشکلات را دارند

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در جمع قضات و کارشناسان دادگستری خوزستان در مجتمع فجر اهواز اظهارداشت: همچنان که مقام معظم رهبری بر اخلاق، عدل و پایداری در صبر برای رفع مشکلات ضروری تاکید دارند همه ما موظف هستیم در رعایت این موارد دقت لازم را به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان در جامعه،   همه مسوولان برای رفع محدودیت‌های دستگاه قضایی در حال تلاش و برنامه ریزی هستند.

محسنی اژه ای خطاب به کارکنان دستگاه قضایی در استان بیان داشت: برخی جابجایی ها در دستگاه قضایی و همچنین دولت با محوریت برنامه ریزی برای رفع مشکلات انجام شده که از جمله آن نیز می توان به انتخاب وزیر دادگستری اشاره کرد.

وی بیان داشت: برخی از این مشکلات نیز در جلسات سران قوا مورد بررسی قرار می گیرند تا با تعامل و همکاری که بین روسای جمهوری، مجلس وقوه قضاییه انجام شده، مشکلات با سرعت بیشتری برطرف شود.

محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نظم و انضباط در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع به عنوان یک‌اولویت ضروری همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: گاهی حضور با تاخیر قضات در دفتر کار آنها باعث ایجاد نارضایتی مردم می شود که در صورت وجود چنین رویه هایی امیدواریم این شرایط در راستای تکریم ارباب رجوع اصلاح گردد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به بررسی مشکلات جامعه در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه این شرایط باعث ایجاد احساس شرمندگی برای من می گردد از همه ظرفیت های موجود برای همراهی با مجلس و دولت استفاده خواهد شد تا شاهد بهبود شرایط فعلی در کشور باشیم.

محسنی اژه ای با بیان اینکه از سوی دیگر بخش مهمی از تلاش ها بر رفع مشکلات استان خوزستان متمرکز شده است گفت: این استان که طی مقاطع مختلف تاریخی در مقابل تهاجم دشمنان ایستادگی های زیادی داشته، امروز با وجود ظرفیت های اقتصادی مستعد، دچار چالش و مشکلات متعددی است که این وضعیت دور از انتظار است.

رئیس قوه قضائیه به حضور میدانی معاونان و مدیران این قوه در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: امروز در نشستی مشکلات خوزستان بر اساس مشاهدات صورت گرفته، بررسی و برای آنها راهکاری اندیشیده می شود.

محسنی اژه‌ای همچنین از تلاش ها و خدمات کارکنان دستگاه قضایی در طول دوران شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه دادگستری ها از جمله دستگاه هایی است که با امور مردم سر و کار دارد، در طول شرایط کرونایی، کارکنان دستگاه قضایی در محل کار، حضور مستمری داشته اند.

وی بیان داشت: در طول حضور کارکنان در محل کار،   با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی اما تعدادی از همکاران مبتلا شدند و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه به خوزستان سفر کرده است تا مسائل و مشکلات قضایی این استان را از نزدیک بررسی کند. تعدادی از معاونان و مسوولان قوه قضاییه، محسنی اژه‌ای را در این سفر همراهی می‌کنند.

قرار است  معاون اول قوه قضاییه و همچنین رییس دیوان عدالت اداری در مرکز استان خوزستان با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند.

همچنین قرار است وضعیت رسوب و ترخیص کالاهای وارداتی از طریق بندر امام خمینی (ره) با حضور دادستان کل کشور در محل این بندر مورد بررسی قرار گیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این سفر وضعیت انبارهای اموال تملیکی موجود در خوزستان را بررسی خواهد کرد و معاون نیروی انسانی قوه قضاییه نیز روند پیشرفت عملیات اجرایی شهرک قضایی واقع در کیانشهر اهواز را بررسی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رییس قوه قضاییه در این سفر با قضات و کارکنان دستگاه قضایی، صنعتگران و کارآفرینان، و اقشار مختلف مردم به صورت جداگانه دیدار خواهد کرد؛ همچنین بخش دیگری از سفر رییس قوه قضاییه به نشست بررسی فعالیت شرکت هفت تپه اختصاص دارد.

محسنی اژه ای در ادامه سفر خود به خوزستان در نشست شورای اداری و همچنین شورای قضایی استان حضور خواهد داشت و در انتها از طریق شبکه سیمای خوزستان با مردم صحبت می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.