وزیر علوم با تاکید بر اینکه اختیار بازگشایی و آغاز آموزش حضوری دانشجویان از ۱۵ آبان به دانشگاه‌ها واگذار شده است، گفت: سیاست ما این است که به مرور دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی داشته باشند و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز بر اساس شرایط و امکانات خود برای حضور آنها برنامه ریزی می‌کنند.

آخرین تصمیمات وزارت علوم درباره بازگشایی دانشگاه‌ها از هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد علی زلفی گل ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیمات وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه ها از ۱۵ آبان اشاره و اظهار کرد: ما اختیار بازگشایی مراکز آموزش عالی و آغاز آموزش حضوری دانشجویان را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دادیم تا این مراکز بر اساس امکاناتی که دارند برای حضور دانشجویان اولویت بندی کنند و مشخص شود کدام گروه‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نگاه و سیاست وزارت علوم در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این است که به مرور دانشجویان در این مراکز حضور فیزیکی داشته باشند.

وزیر علوم تاکید کرد: در حال حاضر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بازگشایی دانشگاه‌ها و آغاز آموزش حضوری دانشجویان را صادر کرده است اما همانطور که عنوان شده دانشگاه‌ها بر اساس شرایط و امکانات خود، حضور دانشجویان را اولویت بندی می‌کنند.

وی افزود: البته امکان حضور برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که فعالیت های آزمایشگاهی و عملی داشتند در دانشگاه ها وجود داشت، اما بحث آموزش حضوری ما درمورد دانشجویان سال اول کارشناسی ارشد و مقاطع کارشناسی می‌باشد که برای حضور آنها دانشگاه‌ها برنامه ریزی خواهد شد.

دکتر زلفی گل اظهار کرد: بحث سلامت دانشجویان در اولویت وزارت علوم و دانشگاه‌ها قرار دارد اما دانشگاهی که بدون دانشجو باشد مانند کالبد بدون روح است و ما تلاش خود را می‌کنیم هر چه سریعتر دانشجویان به دانشگاه‌ها برگردند و آموزش حضوری را تجربه کنند.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: مهر ماه سال جاری تاکید کردیم معاونان آموزشی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی مستقلی برای حضوری دانشجویان دوره‌های مختلف داشته باشند. اما تاکید کردیم دانشجویان دوره کارشناسی ارشد به آن دلیل که تعداد واحدهای کمتری نسبت به دانشجویان کارشناسی دارند، تعداد کلاس‌های بیشتری را برگزار کنند و کمبود فشرده‌شدن جبران شوند.

وی در ادامه با بیان این که آموزش دانشجویان دوره کارشناسی از ابتدای مهرماه به صورت "مجازی" آغاز شد، گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت‌های آموزشی و تئوری داشتند نیز آموزش‌های خود را به صورت مجازی دنبال کردند. ضمن اینکه امسال نیز امکانات رفاهی و خوابگاهی به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دارند تعلق گرفت و دلیل تخصیص امکانات به این دانشجویان نیز این بود که این دانشجویان به صورت حضوری در دانشگاه‌ها پروژه‌های تحقیقاتی را دنبال می‌کنند و فعالیت‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی آنها به تصویب گروه و دانشکده رسیده است.

دکتر زلفی گل در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرایند واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها به اتمام رسیده است و ما واکسیناسیون دانشجویان را با سرعت بیشتری انجام می‌دهیم. به این ترتیب دانشجویانی که هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند می توانند در محیط دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.