طی بازدید دستیار ریاست بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از معاونت حقوقی آستان قدس رضوی بر کارآمدی، دقت قانونی- شرعی و شفافیت به‌عنوان اساس فعالیت حقوقی در آستان قدس رضوی تأکید شد.

کارآمدی، دقت قانونی- شرعی و شفافیت؛ اساس فعالیت حقوقی در آستان قدس رضوی

به گزارش  قدس انلاین و به نقل از  بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، طی این بازدید و نشست، کمّ و کیف فعالیت حقوقی آستان قدس رضوی در حوزه موقوفات، املاک و هم‌چنین اجرای احکام و صیانت از حقوق موقوفه تشریح و بررسی شد.
مکیان، دستیار ریاست بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در حاشیه این بازدید طی نشستی با مدیران و کارشناسان این بخش از بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی ضمن ابلاغ سلام و خداقوت  تولیت معزز این مجموعه موقوفاتی و قائم مقام محترم ایشان به این مدافعان و محافظان حقوق موقوفه عنوان کرد: قطعا صیانت از اموال امام رضا(ع) و درعین حال رعایت حقوق مردم  بسیار دشوار و مسئولیتی سنگین است که همواره توصیه می‌شود تا حد امکان، دعاوی فیمابین با مصالحه و مذاکره و توافق حل و فصل شود که همانا سیره معصومین نیز بر همین امر استوار بوده است.  
وی ضمن تأکید بر تمرکز فعالیت‌های حق
مکیان با اشاره به ضرورت وجود اشراف مدیریتی و مانیتورینگ شفاف و به‌روز وضعیت پرونده‌ها، اظهار کرد: این نکته بسیار مهم است که هرچند وظیفه ما جذب موقوفات جدید است ولی بیش از این امر، محافظت و صیانت از حقوق موقوفه‌های در اختیار از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و قطعا باید پاسخگو باشیم.  
وی افزود:  احیاء، شناسایی و مستندسازی موقوفات تکلیف شرعی و قانونی مسئولان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است و ما در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
ضرورت پرورش کارشناسان حقوقی در موارد ویژه
مکیان هم‌چنین بیان کرد: در مسیر بهره‌ورسازی فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی در عین محافظت از حقوق موقوفه، وجود کارشناسان و مدیران خبره حقوقی در ساختار شرکت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی لازم و ضروری است.
وی تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به نیاز اساسی در حوزه کارشناسی  موارد ویژه و جدیدی که در اقتصاد نوین دنیا و کشور مانند فناوری و نوآوری، مسائل حقوقی مربوط به پزشکی و هم‌چنین سرمایه‌گذاری  و ابزارهای نوین تامین مالی  احساس می‌شود، نیاز مبرمی به شناسایی و آموزش  کارشناسان حقوقی ویژه احصاء شده و این امر را باید به  صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.