با پیام رئیس کمیته امداد، ۵۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در کشور به صورت همزمان افتتاح شد.

افتتاح همزمان ۵۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   کمیته امداد خراسان رضوی ، در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه همایش توجیهی-آموزشی زکات در مشهد، ۵۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات با پیام سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، به صورت همزمان افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در امر زکات گفت: زکات مطابق نظر علما و فقها باید به دست اهلش برسد. 

وی با بیان اینکه ماموریت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در کمیته امداد همراه با تدابیر قانونی و شرعی است، افزود: در هزینه‌کرد زکات باید با حساسیت اقدام کرد تا همه اعتبارات آن بدون انحراف در امور نیازمندان و محرومان مددجو و غیر مددجو هزینه شود.

بختیاری تامین معیشت، تهیه جهیزیه و امور درمانی نیازمندان را از مهمترین زمینه‌های هزینه‌کرد زکات دانست و خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی زکات ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در کشور باید صرف بهبود زندگی محرومان شود که در حال حاضر این عدد به ۸۰ درصد رسیده است و معتقدیم اگر زکات در جای درست خود هزینه شود نتایج خوبی خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و صداو سیما اشاره کرد و افزود: برای فرهنگسازی و نهادینه کردن فریضه زکات باید اقدامات جدی کرد و در همین راستا حدود پنج هزار روحانی با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

وی از توجه ویژه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در خصوص مصارف زکات تقدیر کرد و گفت: به منظور کاهش دغدغه‎مندی علمای عزیز و افزایش اعتماد عمومی، تا پایان سال داشبورد عملکرد زکات در خدمت نمایندگان ولی فقیه و مردم قرار می‌گیرد.

بختیاری از راه‌اندازی امداد هوشمند در ۶ استان کشور به صورت پایلوت خبر داد و تاکید کرد: با هدف شفاف‌سازی فعالیت‎های کمیته امداد، تا پایان سال سامانه هوشمند در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال و زکات در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه پیشنهادات کمیته امداد، نظرات خود را برای بهبود امور به مسئولان این نهاد انتقال دهند.

رئیس کمیته امداد بر ضرورت به کارگیری نوآوری و ابتکارات در جمع‌آوری زکات تاکید کرد و ادامه داد: باید با استفاده از ابزارهای مختلف برای همه احراز شود که زکات در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و ما روی یک ریال آن حساس هستیم.

شایان ذکر است در این مراسم یک مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در روستای جابوز شهرستان خلیل‌آباد به نمایندگی از ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.