صدها سازمان، نهاد و مسئولان امور حقوق بشری در آمریکا از دولت جو بایدن خواستند تا سرکوب گروههای مدنی و حقوق بشری فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

صدها نهاد آمریکایی: دولت بایدن اقدامات ضدبشری اسرائیل را محکوم کند

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا به نقل از تارنمای "سی سی آر جاستیس" نوشت:

در این نامه که به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ارسال شده، ۲۸۸ سازمان و مقام امور حقوق بشر و مدنی آمریکا با جامعه مدنی فلسطین اعلام همبستگی کردند.

در بخشی از این نامه خطاب به بلینکن آمده است: سازمان ها و رهبران امور حقوق مدنی، عدالت اجتماعی و حقوق بشری از شما درخواست می کنند تا فورا و صریحا تصمیم جدید اسرائیل را برای ممنوع کردن و اعلام جرم علیه شش سازمان مدنی فلسطینی محکوم کند.

در ادامه این نامه امده است: این سازمان های غیردولتی که هدف اسرائیل قرار گرفته اند، بخشی از جامعه مدنی فلسطین می باشند که دهه ها در راستای حفاظت و پیشبرد حقوق بشر فلسطینی ها فعالیت داشته اند.

فهرست این ۶ نهاد از قرار زیر است: اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطین، انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر، مرکز تحقیق و توسعه بیسان، سازمان الحق، دفاع از کودکان فلسطینی جهان، و اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی.

در بخشی دیگری از این نامه عنوان شده است:دولت بایدن بارها از تعهد برای ارتقا و حمایت از مسئله حقوق بشر در سراسر سخن به میان آورده است. این اقدام اخیر اسرائیل علیه جامعه مدنی فلسطین حمله‌ای آشکار به حقوق بشر است. ما از شما( دولت بایدن) می خواهیم تا این حمله بی سابقه و غیرمنتظره به سازمان های حقوق بشری فلسطین را محکوم کنید.

پیش از این فرانسه نیز پس از درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر شفاف سازی در مورد تروریستی خواندن نهادهای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، در خصوص اقدام صهیونیست‌ها ابراز نگرانی کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس بر تعهد خود نسبت به ایفای نقش حیاتی جامعه مدنی در زندگی دموکراتیک تاکید می‌کند. ما خواهان توضیح از سوی مقامات اسرائیلی هستیم.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا ۶ گروه غیرنظامی فلسطینی (از جمله گروه‌های برجسته تحت حمایت اتحادیه اروپا و نهادهای بین المللی) را با ادعای ارتباط با جبهه آزادیبخش فلسطین به عنوان گروه تروریستی معرفی کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط این گروه‌ها با جبهه آزادیبخش فلسطین ارائه نکرده و فقط صرفا به این اشاره کرده که آنها بین سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ میلیون یورو از برخی کشورهای اروپایی دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.