اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با واحدهای صنفی ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد قاطع قانونی می‌شود.

برخورد قانونی با واحدهای صنفی ناقض پروتکل‌های کرونایی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اتاق اصناف ایران، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به هشدارهای مقامات بهداشتی مبنی بر احتمال بروز موج ششم کرونا و به منظور حفظ سلامت آحاد مردم و خانواده اصناف و جلوگیری از خسارات جانی و مالی، بازرسان اتحادیه‌های صنفی به همراه بازرسان سایر دستگاه‌ها نسبت به برخورد قانونی و عاجل با متخلفان به ویژه در صنوف رستوران، اغذیه فروشی، سوپرمارکت و نانوایی اقدام خواهند کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: از تمام واحدهای صنفی به ویژه در صنوف مذکور انتظار می‌رود تا با دقت و توجه بیشتری به استفاده از ماسک، شسشوی دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی بپردازند و در این راستا مروج اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مشتریان و مراجعان به واحد صنفی خود نیز باشند.

به گزارش ایرنا، از اسفندماه سال ۹۸ ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و از بهمن ماه سال ۹۹ نیز واکسیناسیون از گروه های حساس در کشور آغاز شد و با سرعت گرفتن واردات تمام گروه های هدف حداقل دز اول خود را دریافت کردند و واردات و تزریق واکسن کرونا همچنان در کشور ادامه دارد.

بر همین اساس پیش از این اعلام شده بود که فعالیت تمام اصناف به ویژه مشاغلی که مشمول گروه های فعالیت ماده(١٣) قانون آشامیدنی و خوراکی می شوند، از ابتدای آبان ماه سالجاری، مشروط به دریافت حداقل یک دز واکسن به شاغلان در این صنوف وکسب وکارها شد.

همچنین از اول آبان ماه سالجاری صدور و تمدید تمام مجوزهای مربوط به فعالیت کسب وکارها، از جمله مشاغل خصوصی وعمومی وخدمات دهندگان، نظیر رانندگان انواع ناوگان حمل ونقل بار و مسافر (درون شهری وبرون شهری)، منوط به واکسیناسیون حداقل دز اول و ادامه فعالیت مشروط به واکسیناسیون دز دوم جامعه هدف مورد نظر، حداکثر تا پایان بهمن ماه ١۴٠٠ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.