همدان- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از ارائه خدمات این مجموعه از طریق ۱۹۶ پزشک خانواده در مراکز سطح یک به بیمه‌شدگان صندوق روستاییان خبر داد.

ارائه خدمات بیمه سلامت از طریق ۱۹۶ پزشک خانواده به روستاییان

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سعید فرجی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه بخشی از پرداخت‌های بیمه سلامت در قالب خدمات سطح یک است که برای مراکزی می باشد که عمدتا در روستاها هستند گفت: ۱۳۸ مرکز در قالب سطح یک در استان توزیع شدند که خدمات را در نزدیک‌ترین محل زندگی روستائیان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت ما به این مراکز به صورت سرانه‌ای انجام می‌شود و به ازای جمعیت زیرپوشش، مطالبات آنها پرداخت می‌شود افزود:  پرداخت به این مراکز از دو محل تامین می‌شود که بخشی به عنوان صندوق بیمه روستایی بطور مستقیم از سازمان برنامه و بودجه و بخشی نیز به عنوان یک درصد ارزش افزوده است که با واسطه وزارت بهداشت به سازمان تخصیص داده شده است سپس به حساب اداره کل واریز شده و در نهایت به تیم سلامت پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در این مراکز ۱۸۵ پزشک خانواده زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی همدان و ۱۱ پزشک نیز  زیر نظر دانشکده علوم پزشکی اسدآباد مجموعا ۱۹۶ پزشک خانواده  خدمات ارائه می‌دهند عنوان کرد: ۵۹ دندانپزشک، ۱۶۰ ماما  به روستائیان عزیز در نزدیک‌ترین محل  زندگیشان خدمات ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.