ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین؛ پرویز قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان  زنجان در اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در تهران؛ با بیان اینکه پرداختن  به بهداشت روان و پیش‌گیری از ابتلا و درمان بیماریهای روانی و توان بخشی یکی از مهمترین بیماریهای شایع در عصر کنونی است گفت: با عنایت به شیوع  بیماری ها به ویژه در زمانی که دنیا با بیماری‌های خطرناک و همگی به نام کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، عوارض و پیامدهای آن در سلامت روان انسان ها انکارناپذیر است.
قزلباش ادامه داد: حوزه سلامت روان نیازمند توجه جدی در ابعاد مختلف آن است همچنین تشخیص مراقبت و پیگیری شاخص‌های سلامت روان از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: ششمین دوره  جشنواره بین المللی عکس روان  با سه موضوع آزاد، سلامت روان و کووید ۱۹ (کرونا) برگزار شد که ۳۰ هزار اثر از ۴ هزار عکاس از ۸۲ کشور جهان (۵۸ درصد عکاسان خارجی و ۴۲ درصد عکاسان ایرانی) با ارزیابی یک هیات بین‌المللی داوری شد.
 محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر جشنواره نیز در ادامه با اشاره به اینکه در  دوره ششم آثار  در سه بخش اپن، کوئید ۱۹ و سلامت روان برگزار شده است گفت: برندگان این دوره از کشورهایی چون هنگ کنگ، مجارستان، مالزی، ایرلند، روسیه، اسپانیا، ترکیه، ویتنام و ایران است.
صائینی ادامه داد:  ۶۸ درصد شرکت کنندگان از کشورهای خارجی بودند و در دوره ششم  برای برندگان نه هزار یورو جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.
  دبیر ششمین جشنواره عکس سلامت روان با اشاره به اینکه در جشنواره دوره پنجم و ششم موفق به کسب فیاب فدراسیون جهانی عکاسان شده ایم، اظهارداشت: جشنواره عکس  سلامت روان به عنوان رکورد دار جشنواره های عکس دنیا شناخته شده است.
 کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان اینکه  سلامت روان یکی از شاخص‌های رشد و پویایی یک ملت است افزود: آموزش، توانمندسازی و ارتقای دانش و نگرش مردم همچنین ترویج سطح زندگی سالم و متناسب با فرهنگ مسئولان کشور یکی از مهمترین ماموریت های حوزه سلامت روان است.
حیدری با تاکید بر اینکه  حیطه سلامت روان همسنگ سلامت جسم وارد آگاهی اجتماعی نشده و پا به پای هم ورود پیدا نکرده است یاد آور شد: جشنواره‌ای که  مسائل مربوط به سلامت روان را از طریق ابزار هنری نظیر عکس یاری می‌کند  سطح تاثیرگذاری را به لحاظ داشتن رابطه عمیق از سلامت روان افزایش می  دهد.
وی یاد آور شد: هنر محصول الهام و در آمیخته با معنای زبانی و تشبیه جهان است که درک عمیق‌تری را در وجود انسان بر جای می گذارد و در بیان واقعیت‌های جامعه نقش بسزایی دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: هر دریچه ای که باز می شود در واقع یک دنیایی است و  این اقدام بزرگ بین‌المللی تلاش دارد تا با زبان عکاسی نمادهای سلامت روان را همچون امی، انگیزه شادی و نشاط و اندوه آرامش و اضطراب تصاویر زیبایی را با زبانی زیبا تخیلات و آرمان‌های انسان  آشکار می سازد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.