سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۹ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال دُز اول و ۴۳ درصد هم دُز دوم را دریافت کرده‌اند، گفت: اختلاف ۳۶ درصدی بین دریافت دُزهای اول و دوم بالا بوده و این عدد در حالت عادی باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

 ۳۶ درصد از افراد برای دز دوم واکسن مراجعه نکرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین وبه  نقل از وب دا، دکتر سید جواد حسینی با بیان اینکه معضل واکسن‌هراسی آسیب‌های زیادی به همراه داشته و از مردم می‌خواهیم که تحت تأثیر اخبار کذب فضای مجازی قرار نگیرند، خاطرنشان کرد: مطالعات صورت گرفته در چند کشور دنیا نشان داده کسانی که واکسن می‌زنند به میزان ۵ برابر کمتر بستری می‌شوند و همین افراد به میزان ۱۰ برابر کمتر فوت می‌کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد فوتی به خاطر دریافت واکسن کرونا در میان مدافعان سلامت و پرسنل دانشگاهی نداشته‌ایم، در برخی موارد ابتلای به کرونا به دلیل نوع کار آنان و ارتباط مستقیم‌شان با بیمار کرونایی داشته‌ایم، اما خوشبختانه هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های ما پایین بودن میزان مراجعات مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا بوده است، گفت: اگر مردم هیچ‌گونه علائمی ندارند می‌توانند با خیال راحت به مراکز واکسیناسیون کرونا جهت دریافت این واکسن مراجعه کنند.

حسینی با بیان اینکه در آخرین رنگ‌بندی کرونایی سبزوار به رنگ قرمز درآمده است خاطرنشان کرد: آخرین رنگ‌بندی رسمی کرونایی شهرستان‌های کشور در هشتم آبان ماه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده و از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص فعالیت گروه‌های شغلی مختلف در وضعیت‌های کرونایی، گفت: در شهرهای با وضعیت قرمز و خیلی پرخطر تنها گروه‌های شغلی کد یک، در شهرهای با وضعیت نارنجی و پرخطر گروه‌های شغلی کدهای یک و ۲، در شهرهای با وضعیت زرد و خطر گروه‌های شغلی کدهای یک، ۲ و ۳ و در شهرهای با وضعیت آبی و کم‌ خطر تمامی گروه‌های شغلی کدهای یک، ۲، ۳ و ۴ مجاز فعالیت هستند؛ همچنین ورود خودروی غیربومی و خروج خودروی بومی به و از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.