رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: از ابتداء امسال تاکنون ۱۳۰ شغل پایدار برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شده است.

ایجاد ۱۳۰ شغل پایدار ویژه مددجویان کمیته امداد در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، رضا جهانپور اظهار کرد: برای ایجاد این تعداد اشتغال مددجویان بیکار و جویای کار، مبلغ ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه جهت کارگشایی و رفع مشکلات درمانی، عمرانی و... خانوارهای تحت پوشش این اداره افزود: همچنین مبلغ یک میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی در آغاز سال تحصیلی جاری به تعداد ۴۶۰ دانش آموز و مبلغ ۷۶۰ میلیون ریال کمک هزینه شهریه دانشجویی به دانشجویان ایتام و نیازمند تعلق گرفته است.

جهانپور بیان کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد به تعداد ۴۳۶۵ خانوار با جمعیت ۸۶۰۰ نفر خدمات ارائه می‌کند که از این تعداد ۱۹۵۱ خانوار شهری و ۲۴۱۴ خانوار آن روستایی هستند.

او در ادامه توضیح داد: تعداد ۱۷۲۷ خانوار به علت فوت سرپرست، ۲۰۶ خانوار به دلیل طلاق، ۱۵۷۸ خانوار به علت از کار افتادگی، ۲۴۴ خانوار به علت بدسرپرست و یا فاقد شناسنامه سرپرست، ۶۵ خانوار به علت زندانی بودن سرپرست، ۵۴۵ خانوار به علت بیماری سرپرست و ۵۲ بیمار زمین گیر از خدمات ارائه شده توسط این نهاد بهره‌مند هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد اعلام کرد: از ابتداء امسال تعداد ۳۵ سری جهیزیه به نوعروسان، ۹۵ عدد کولر آبی، ۶ عدد ویلچر، ۱۴ عدد تخت و تشک مواج، ۷ عدد تخت، ۲ عدد دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن و نیز تعداد ۳۵۰۰ بسته معیشتی با کمک خیرین تهیه و به جامعه هدف تحویل شده است.

وی اظهار کرد: همچنین این نهاد خدماتی در راستای ترویج فرهنگ آموزش در حوزه خانواده به ۸۶ نفر از نوعروسان روش‌های سبک زندگی و به ۱۲۸ نفر از مددجویان جویای کار موضوعات اشتغال زایی و کارآفرینی آموزش داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.