مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی گفت: برآورد آمارهای منتهی به پایان مهرماه ۱۴۰۰ حاکی از اشتغال ۶۳ درصدی زندانیان در این استان است.

 ۶۳ درصد زندانیان خراسان رضوی شاغل هستند

به گزارش قدس انلاین، سعید سرباز جانفدا با بیان اینکه برآورد آمارهای منتهی به پایان مهرماه ۱۴۰۰ حاکی از اشتغال ۶۳ درصدی زندانیان خراسان رضوی است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ از سوی رئیس سازمان زندان‌ها اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان هدف‌گذاری شد که با تحقق این هدف در کشور، اشتغال ۸۰ درصدی برای سال ۱۴۰۰ نیز ابلاغ شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی افزود: برای رسیدن به اشتغال ۸۰ درصدی در سطح زندان‌‎های استان برنامه‌ریزی عملیاتی و کارشناسی با مشارکت فعالان حوزه اشتغال، صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و صاحب نظران شکل گرفت که نهایتاً با اجرای مصوبات کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان، در پایان مهرماه شاهد اشتغال ۶۳ درصدی زندانیان هستیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: زندانیان شاغل عمدتاً در سه بخش کارگاهی داخل زندان‌ها، واحدهای صنعتی خارج از زندان‌ها و اشتغال نشسته مشغول فعالیت هستند که برابر ضوابط قانونی حقوق زندانیان، دستمزد دریافت می‌کنند.

جانفدا در ادامه به نقش حرفه‌آموزی در اشتغال پایدار زندانیان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و لزوم موضوع حرفه آموزی و کسب مهارت در مشاغل تخصصی، ضمن تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی و شهرستان‌ها، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۲۸۹ دوره حرفه آموزی در رشته مختلف ویژه زندانیان برگزار شده است که بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ مددجو پس از اخذ آزمون‌های تخصصی موفق به دریافت گواهینامه‌‎های معتبر مهارت شده‌اند.

وی ضمن تأکید بر حرفه آموزی هدفمند زندانیان حین تحمل حبس گفت: اشتغال زودبازده، مولد و اشتغال نشسته سه محور اصلی در فرآیند کاردرمانی زندانیان است که باید با توسعه آموزش‌های تخصصی و تأمین زیرساخت‌های لازم در دستور کار رؤسای زندان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.