سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز گفت: باتوجه به بروز موج جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تمام دستگاه های اجرایی شیراز، آمادگی کامل برای مقابله با شیوع این بیماری داشته باشند.

آماده باش شیراز برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

به گزارش قدس آنلاین، اکبر روستا طسوجی امروز  در نشست ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان شیراز، ضمن اشاره به بروز موج جدید این بیماری و یک مورد گزارش در کشور گفت: این آمادگی برای پیشگیری از بروز بیماری و مقابله با موارد احتمالی وجود دارد.

بنا بر گزارش روابط عمومی فرمانداری شیراز، وی با اشاره به مخاطرات اقتصادی گسترده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صنعت طیور و  تاثیر غیرقابل انکار آن بر بهداشت عمومی جامعه،  تشکیل چنین جلساتی برای ایجاد هماهنگی و همکاری بین ارگان های ذیربط را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: در شرایط کنونی که فشارهای اقتصادی و روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، تدبیر و برنامه ریزی برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار جدید، یک ضرورت به شمار می رود.

وی مقابله با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در راستای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از وارد شدن خسارات مالی به بخش تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی شهرستان، آمادگی کامل برای مقابله با شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را داشته باشند.

روستا طسوجی، اطلاع رسانی و آموزش و ارتقای سطح آگاهی روستاییان و پرورش دهندگان طیور در هر سطح و تشکیل جلسه با شوراها و دهیاران برای پایش  وضعیت روستاها را وظیفه بخشداران عنوان و بیان کرد: مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تلفات غیر طبیعی، در اسرع وقت به دستگاه های متولی گزارش شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز  استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در زمینه آموزش را یادآور شد و گفت: کنترل مبادی ورودی شهرستان و خودروهای حمل طیور باید با جدیت انجام شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.