مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه مرزی پسابندر واقع در شهرستان دشتیاری پس از دستور رییس جمهوری برای فعال سازی بازارچه‌های مرزی بزودی با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

تحقق وعده رییس جمهوری؛ بازارچه مرزی پسابندر در آستانه افتتاح

به گزارش قدس آنلاین، مبین علی میر اظهارداشت: راه‌اندازی فیبر نوری بازارچه پسابندر در حال انجام است و طی روزهای پیش رو این بازارچه مرزی به صورت رسمی فعالیتش را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت هفت بازارچه مرزی در سیستان و بلوچستان افزود: با افتتاح بازارچه مرزی پسابندر تعداد بازارچه های رسمی این استان به هشت مورد افزایش می‌یابد و تجارت کالاها به صورت لنجی نیز انجام می‌شود.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پسابندر تنها بازارچه‌ای است که با چندین کشور مبادلات خواهد داشت تصریح کرد: با آغاز فعالیت بازارچه پسابندر واردات از کشورهای آفریقایی و هند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که با رونق بازارچه های مرزی شاهد تحول اقتصادی در سیستان و بلوچستان و شرق کشور باشیم.

 دشتیاری با مصوبه آذر ماه سال ۱۳۹۸ هیات وزیران به عنوان یک شهرستان مستقل شناخته شد و نخستین فرماندار دشتیاری از شهریورماه ۱۳۹۹ مشغول بکار شد.

منطقه دشتیاری حدود ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و براساس آمار مراکز بهداشتی و درمانی در سال ۱۴۰۰ جمعیت این شهرستان حدود ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

این شهرستان دارای قابلیت ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که مهمترین آن‌ها بخش شیلات و صنایع وابسته به شیلات است، در واقع بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی مرمان این سرزمین از دریا به عنوان اقتصاد دریا محور شیلات به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.