زنگ ملی استکبارستیزی به صورت نمادین با حضور سرپرست آموزش و پرورش در دبیرستانی در منطقه ۱۱ تهران نواخته شد.

شاخص انقلابی بودن داشتن روحیه استکبارستیزی است

به گزارش قدس آنلاین، مراسم نمادین آیین نواختن «زنگ ملی استکبارستیزی و روز دانش آموز» با حضور سرپرست آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی برگزار شد.

حسن شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی در این مراسم گفت: ستاد بزرگداشت روز ۱۳ آبان با حضور شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی برای حضور حداکثری حضور دانش‌آموزان، تشکیل شده است شده است و بیانیه مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: برای این هفته اجرای سرودهای همگانی پیش بینی شده که در فضای مجازی نیز تلاش شده تا برنامه‌هایی پیش بینی شود تا جریان سازی و گفتمان آفرینی در راستای استکبار ستیزی صورت بگیرد.

علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه لازم است یاد و خاطره پرچم داران انقلاب اسلامی را گرامی داشت، گفت: ادامه دهندگان این مسیر استکبار ستیزی جوانان و نوجوانان هستند که در آن روز با فداکاری و جان خود مقدمات انقلاب را فراهم کردند. اگر روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران انقلاب اسلامی نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید چرا که همین جوانان و نوجوانان بودند که در تسخیر لانه جاسوسی نقش موثر داشتند.

کاظمی بیان کرد: به تعبیر امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود. این اقدام چهره دشمن و خباثت‌های آمریکا را برای مردم روشن کرد و در کنارش چهره یاران انقلاب نیز مشخص شد.

سرپرست آموزش و پرورش گفت: هرکجا در دنیا آرامش بهم می‌خورد پای توطئه‌های امریکا و اسرائیل در میان است و ما امروز وظیفه داریم از این فرصت تربیتی ارزشمند استفاده کنیم و جنایات آمریکا را به نسل جدید انقلاب منتقل کنیم. شاخص انقلابی بودن داشتن روحیه استکبارستیزی است. دانش‌آموزان طلایه داران در عرصه استکبار هستند که خود را ثابت کرده‌اند.

وی بیان کرد: شاخص موفقیت جامعه دانش‌آموزی در روحیه ولایت پذیری و ولایت مداری است. ۲ مساله مهم‌ترین ماموریت ما باید باشد که یکی ارتقای بصیرت و معرفت دانش‌آموزان نسبت به انقلاب و دوم داشتن روحیه ولایت مداری و ولایت پذیری در کنار تمام فعالیت‌های تربیتی سیاسی باید پیوست فعالیت‌ها باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.