سرپرست شرکت گاز استان البرز از کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز موتورخانه‌های بهینه سازی شده در طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری خبر داد.

۳۰ درصد گاز البرز در بخش خانگی، اداری و تجاری مصرف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سهراب نجار با اشاره به اینکه تا کنون ۹۶۰ مشترک در طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: با اجرای این طرح شاهد کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز موتورخانه‌های بهینه سازی شده بوده‌ایم.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ شرکت به عنوان مجری این طرح در استان فعالیت دارند .

سرپرست شرکت گاز استان البرز توضیح داد: با برنامه ریزی صورت گرفته،  بهینه سازی ۱۲۰۰ واحد موتورخانه را در دست اجرا داریم که عملیات اجرای آنها ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 وی اضافه کرد:  تاکنون تسویه حساب ۲۲۰ موتورخانه به طور کامل انجام شده و مبلغ پرداختی برای این تعداد دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه گفت: بر اساس مشاهدات میدانی تعداد دفعات خاموش و روشن شدن مشعل‌های موتورخانه به طرز محسوسی کاهش داشته است که این امر موجب افزایش عمر کارکرد مشعل‌ها و موتورخانه‌ها می‌شود .

نجار اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، بهینه سازی کلیه موتورخانه‌های پیش بینی شده را قبل از فصل زمستان تکمیل خواهد کرد .

وی در پایان گفت: در حال حاضر مصرف گاز ۳۰ درصد استان البرز مربوط به مصارف خانگی، تجاری، اداری و آموزشی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.