رییس جمهوری با اشاره به ضرورت همراهی با تولید تا جای ممکن تاکید کرد: هیچ کارگاه و کارخانه ای نباید به خاطر مطالبات بانکی تعطیل و کارگران بیکار شوند.

رییس جمهوری: هیچ خط تولیدی به خاطر مطالبات بانکی نباید تعطیل شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن هلال احمر این شهر در قالب برنامه های نهمین سفر استانی دولت سیزدهم  افزود: بانک ها برای رسیدن به مطالباتشان نباید واحدها را تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه واحدهایی امروز در استان سمنان بازدید شد که فقط یکسال نیاز و مهلت نیاز داشتند تا فعالیتشان رونق بگیرد و بدهی خود را بپردازند، افزود: هیچ بانکی حق ندارد برای پیگیری مطالبات کارگاه و کارخانه ای را تعطیل کند، بانکها می توانند دنبال مطالبات باشند ولی تعطیلی کارخانه ها خلاف سیاست های دولت و کشور است.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه پیگیری مطالبات بانکی نباید موجب تعطیلی تولید و بیکاری کاگران شود ادامه داد: کارگروهی در کشور و استانها فعال شود برای فعالسازی کارخانه هایی که ظرفیت هایشان معطل مانده تا اشتغال ایجاد شود و معاون اول رییس جمهوری نیز در این زمینه نظارت کند.

رییس جمهوری تاکید کرد: ۴۰ درصد از ظرفیت کارخانه های کشور معطل است که باید ملاحظه شود چرا با وجود زیرساخت کارگران بیکارند و مشکلات اجتماعی ناشی از آن ایجاد می شود.

وی یادآور شد: سازمان اداری و روابط سالم ایجاب می کند مسوول پاسخگو باشد و از هر نوع روابط ناسالمی به دور باشد.

وی با اشاره به اینکه هر نوع رابطه ناسالم اداری، هر گونه معطلی مردم بدون توجیه را ناصحیح می دانیم، افزود: مسوولی که نمی داند فردا هست یا نیست، باید وظیفه و کار ارباب رجوع را، اگر روند زمان‌بر نبود، همان روز به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما کشور انتخابات است، دولت ها و مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر با رای مردم انتخاب می شوند، افزود: اگر این رفت و آمدها باعث توقف کار مردم شود، مناسب نیست.

وی بیان کرد: برخی قلم ها تا سه ماه به بهانه جا به جایی مسوولان سازمانی بین دو دولت بر زمین می ماند که شایسته نیست.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت همان درس بزرگ امام خمینی(ره) است که تکیه به خدا و اعتماد به داشته ها است، افزود: خدمت مردم در تمام جوامع مورد توجه است.

رییس جمهوری خدمت از موضع منفعت گرایی را ماتریالیستی و مادی گرایانه دانست و نوع دیگر خدمت را اومانیستی یا انسان‌مدارانه عنوان کرد و افزود: خدمت از روی نوع دوستی یا از سر دلسوزی دیگر انواع خدمت است که نشان از انگیزه های مختلف دارد.

وی نوع دیگر از خدمت را نگاه خدمت برای خدا و جلب رضای الهی با ایجاد گشایش در زندگی مردم دانست افزود: رضایت الهی در گرو گره گشایی از کار خلق است و این اشاره الهی است.

آیت الله رئیسی گفت: زمینه برای مسوولان برای قرب الهی فراهم است که همان خدمت به مردم در اولین گام است، این نوع سوم خدمت بی منت است و بی نیاز از قدردانی است.

وی با اشاره به تاثیر نگاه انسان به نوع خدمت و کار سازمانی افزود: عده ای مدتی خدمت می کنند و زمانی را نیز فرصتی برای خود می دانند و خدمت را به ذات تکلیف نمی دانند و این مسیر پاسخگویی به همراه ندارد نه به مردم، نه سلسله مراتب اداری.

وی تاکید کرد: رخدادهای سیزدهم آبان از بیداری دانش آموزان و دانشجویان تا تسخیر لانه جاسوسی که پایانی بر نفوذ استکبار بود، روز بزرگی است که باید گرامی داشته شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.