معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار عذرخواهی عربستان از لبنان شد و گفت: عربستان از این ناراحت است که با وجود پولی هایی که به حامیان خود پرداخت کرده، نتوانسته بر تصمیم سیاسی در لبنان تسلط یابد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار عذرخواهی عربستان شد

به گزارش قدس آنلاین، شیخ نعیم قاسم در یک گفت وگوی تلویزیونی از ریاض خواست بخاطر دشمنی هایش از مردم لبنان عذرخواهی کند.

وی افزود: یکی از دلایل بحران فعلی این است که عربستان در شرایطی قرار گرفته که دیگر نمی‌تواند زیان‌های خود در منطقه را تحمل کند از این رو در واکنش به این شرایط، جنگی را علیه لبنان به راه انداخت.

نعیم قاسم همزمانی آغاز تنش اخیر عربستان علیه لبنان را به شکست های ائتلاف سعودی در مأرب یمن و خسارت فزاینده  این کشور در جنگ یمن مرتبط دانست و گفت: عربستان می‌خواهد با اعمال برخی فشارها به لبنان، نگاه‌ها را از نبردهای کنونی در یمن دور کند.

معاون دبیر کل حزب الله افزود: عربستان جنگی را علیه لبنان آغاز کرده است و ریاض باید از لبنان بابت این اقدام نادرست و غیراخلاقی که با هیچ معیاری همخوانی ندارد، عذرخواهی کند.

وی گفت: لبنان با عربستان به عنوان کشوری مستقل تعامل دارد و از این رو نمی پذیریم که عربستان در ترکیب و ساختار  دولت مداخله کند.

قاسم همچنین به درگیری های اخیر در منطقه الطیونه بیروت که به کشته و زخمی شدن ده ها تن انجامید اشاره کرد و حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست سمیر جعجع را مسئول این حوادث دانست.

تنش میان لبنان و برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اخیرا به دنبال سخنان یک وزیر لبنانی که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرده بود، بالا گرفته است.

در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.