رئیس شورای نظارت و ارزشیابی درباره ساز و کار اعطای مجوز اجرای تئاتر از طریق سامانه صدور مجوز آثار نمایشی توضیح داد.

تسهیل فرآیند اعطای مجوز اجرای تئاتر از طریق سامانه صدور مجوز آثار نمایشی

به گزارش قدس آنلاین، سید وحید فخرموسوی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر، درباره روند کار این سامانه اظهار کرد: این سامانه و راهکار جدید جهت تسهیل فرآیند مجوز گرفتن اجرای نمایش است، نه برای اینکه مشکلی ایجاد شود. در واقع سامانه صدور مجوز به حذف کاغذ بازی کمک می‌کند. همچنین در خصوص این سامانه باید بگویم، آیین‌نامه‌ای برای نظارت برای مجوزها وجود دارد. پیشتر دفتر موسیقی، سازمان سینمایی، معاونت فرهنگی ارشاد برای صدور مجوز کتاب نیز از طریق همین سامانه اقدام می کردند. از این به بعد نیز هنرهای نمایشی عضو این سامانه شده اند.  

وی درباره شیوه کار پیشین برای دریافت مجوز توضیح داد: قبلاً روند کار بدین‌صورت بود که سالن‌های نمایش متونی را به‌صورت فیزیکی می‌فرستادند؛ اما الان در مرحله اول متن را در سامانه بارگذاری می‌کنند، متن وارد سامانه می‌شود و جوابیه درباره متن را نیز در سامانه نمایش می‌دهند. در مرحله بعد، درخواست بازبینی نیز از طریق سامانه انجام می‌گیرد و بازبین برای دیدن نمایش می‌فرستیم و صورت‌جلسه بازبینی را هم در همان سامانه بارگذاری می‌کنیم.

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر ادامه داد: پس‌ از ارسال بازبین و تایید نمایش از طرف بازبین، کارگردان نمایش می‌تواند اقلام تبلیغی خود نظیر تیزر، پوستر، بروشور و ... را بارگذاری کند که مسئول نظارت این بخش اداره تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین در این سامانه برای هر کدام از کارها نظیر صدور مجوز برای ارسال بازبین و جواب‌دهی در خصوص پوسترها روز کاری تعیین‌شده است؛ مثلاً برای تایید بروشور سه تا پنج روز کاری زمان می‌برد تا متخصص در این امر نظارت کند.

فخر موسوی در ادامه افزود: الان اکثر سالن‌ها وارد این سامانه شده‌اند و نمی‌گذاریم کار اهالی تئاتر زمین بماند و هر چیزی نظیر پوستر، بروشور، تیزر و ... در آیین‌نامه تعریف‌شده و بررسی می‌شود. حتی برای تیزر هم قسمتی در نظر گرفته شده و در صورت بارگذاری تیک هم به آن می‌دهد؛ البته در نرم‌افزار ممکن است خطایی رخ دهد. اما نمی‌گذاریم کاری روی زمین بماند و اگر درخواست ها آپلود نشود، آن را به‌صورت فیزیکی دریافت می‌کنیم. اگر هنوز یک سری از سالن‌ها عضو این سامانه نشده‌اند به‌صورت فیزیکی کارشان را تحویل می‌گیریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.