سرپرست شرکت گاز مازندران از عدم رعایت الگوی مصرف گاز در استان خبر داد و گفت: میانگین مصرف خانگی مازندران بالاتر از سایر استانها است.

مازندرانی ها الگوی مصرف را رعایت نمی کنند

به گزارش قدس آنلاین، مقدم بیگلریان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به ضرورت صرفه جویی اظهارکرد: ۷۴ درصد از مصارف گاز استان در بخش خانگی بوده و از این رو باید الگوهای مصرف را بیشتر رعایت کنیم تا با کمبود گاز روبرو نشویم.
وی با اعلام اینکه استان مازندران در انتهای خطوط و شبکه گازرسانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: تامین گاز مورد نیاز کشور به ویژه مازندران و گلستان در برنامه کاری مدیران ملی قرار داشته و در این راستا پیگیری‌هایی برای تامین گاز این دو استان شمالی از ترکمنستان صورت گرفته است.
سرپرست شرکت گاز مازندران ادامه داد: از ۲هزار و ۹۷۰ روستای استان که قابلیت گازرسانی داشته و از جمعیت بیش از ۲۰ خانوار برخوردارند، ۲هزار و ۴۴۷ روستا گازرسانی شدند و گازرسانی به مابقی روستاها نیز در دست اجراست.
بیگلریان تعداد خانوارهای بهره‌مند از گاز استان را ۶۲۵ هزار خانوار شهری و بیش از ۴۳۵ هزار خانوار روستایی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و۴۱۷ هزار اشتراک خانگی و ۱۳ هزار و ۸۰۰ اشتراک صنعتی داریم.
وی با بیان اینکه تامین گاز ۳۴ شهرک صنعتی و ۳ صنایع عمده را هم در برنامه کاری داریم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده پروژه‌های حوزه‌ شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه را به اتمام برسانیم.
سرپرست شرکت گاز مازندران در ارتباط با انعقاد قرارداد با بخش صنعت گفت: در این قراردادها تاکید شده  است که در فصل پُرمصرف، فعالان صنعتی از سوخت مایع استفاده کنند.
بیگلریان افزود: طرح دوگانه سوز کردن واحدهای صنعتی نیز توسط سازمان صمت در دست پیگیری است.
سرپرست شرکت گاز مازندران در رابطه با مبحث بهینه سازی موتورخانه‌های خانگی، گفت: شرکت ملی گاز اعلام کرده که هزینه کامل عایق کاری، شستشو مخزن و نصب رسوب‌گیر موتورخانه ها را تقبل می‌کند.
بیگلریان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با روند کند بهنیه سازی موتورخانه ها توضیح داد: مجری کار شرکت های صاحب صلاحیت هستند و در این راستا ۲ مرحله کار نظارتی صورت می گیرد و پس از تایید کارشناسان، هزینه آن پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: عدم استقبال شرکت های مذکور ناشی از هزینه کم انجام کار بوده که در این راستا مدیران ملی قول دادند میزان پرداختی ها را افزایش دهند.
سرپرست شرکت گاز مازندران در ارتباط با اعمال تعرفه مناطق سردسیر در روستاهای و مناطق ییلاقی استان، اظهار کرد: پارامترهای بررسی وضعیت هوا در حوزه هواشناسی است و شرکت ملی گاز در این زمینه صاحب نظر نیست.
بیگلریان در ارتباط با زخمی کردن بستر راه‌ها پس از اجرای پروژه‌های گازرسانی گفت: تلاش می کنیم که صدمات ناشی از اجرای پروژه در موعد مقرر جبران شود و این روند در سالجاری از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است.
سرپرست شرکت گاز مازندران افزود: ۵۷ مدرسه با ۳۵۷ کلاس درس در راستای بهینه سازی سوخت مدارس و استفاده از بخاری‌های هرموتیک به سیستم گرمایش مجهز شدند. البته این رقم بر اساس سهمیه ای بود که برای مازندران اعلام شد.
بیگلریان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره وضعیت پرونده مدیرعامل قبلی شرکت گاز مازندران اظهارنظری نکرد اما تاکید کرد تلاش می کنیم با انجام وظایف در چارچوب مقررات و بکارگیری سیستم های نظارتی از بروز تخلفات احتمالی پیشگیری کنیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.