فرماندار گناباد گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان به حدود ۴۰ درصد کاهش یافته که این می‌تواند زنگ خطری برای افزایش شیوع ویروس کرونا در آستانه موج ششم آن باشد.

فرماندار: رعایت پروتکل‌های بهداشتی گناباد به ۴۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی  در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گناباد افزود: برای حفظ شرایط موجود و جلوگیری از تغییر وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ۸۵ تا ۹۰ درصد برسد در غیر این صورت، تبعات بی توجهی به پروتکلها، همه جامعه  را درگیر می کند.

وی از دستگاههای اجرایی فرهنگی و رسانه های ارتباط جمعی خواست با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم، مردم را نسبت به مخاطرات رعایت نکردن مسائل پیشگیرانه آشنا کنند.

فرماندار گناباد گفت: بازگشایی مدارس نیز بر نگرانی جامعه و خانواده ها نسبت به افزایش شیوع این ویروس افزوده است و آموزش و پرورش و مدیران و دست اندرکاران مدارس باید با رعایت موازین قانونی اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، بر روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت پروتکل ها نظارت جدی داشته باشند.

وی با انتقاد از تعداد بالای دانش آموزان در برخی کلاسهای مدارس تصریح کرد: کلاسها حداکثر باید با ۱۵ دانش آموز دایر شود و دانش آموزان هم با رعایت فاصله اجتماعی ۱.۵ متری در کلاس حضور یابند.

قربانی گفت: علاوه بر آن دانش آموزان باید در ابتدای ورود به مدرسه با دستگاه تب سنج، مورد معاینه قرار گیرند و در صورت مشاهده افراد تب دار از حضور آنان در مدرسه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه شمار قابل توجهی از مردم این شهرستان هنوز نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند، از دستگاههای اجرایی و متولیان فرهنگی و مذهبی خواست با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و یا برنامه ریزی لازم با فرهنگ سازی مردم را نسبت به مخاطرات نزدن واکسن آشنا کرده و آنها را به دریافت واکسن تشویق کنند.

قربانی گفت: ۹۷ درصد از فرهنگیان گنابادی واکسن کرونا دریافت کرده اند و سه درصد مجموع فرهنگیان، معادل ۹۰ نفر تاکنون نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند که باید با توجه به بازگشایی مدارس در سریعترین زمان ممکن نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به قرمز بودن برخی از شهرستانهای خراسان رضوی از نظر شیوع ویروس کرونا، جمعه بازار گناباد در جمعه آینده تنها باید با حضور فروشندگان محلی این شهر دایر شود و از حضور فروشندگان دیگر شهرستانها در آن جلوگیری می شود.

فرماندار گناباد گفت: اتوبوس های بین شهری تنها باید با ۵۰ درصد ظرفیت نسبت به جابه جایی مسافر اقدام کنند و بر این اساس کرایه حمل و نقل آنها ۵۰ درصد افزایش یافته است ولی برخی اتوبوس های مسیر گناباد - مشهد و گناباد - تهران، با وجود افزایش کرایه، با ظرفیت کامل فعالیت می کنند که این خلاف قانون و پروتکل ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم گفت: با توجه به افزایش شمار بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید ۱۹، احتمال آغاز موج ششم کرونا در شهرستان های گناباد و بجستان بسیار زیاد است. 

دکتر جواد باذلی گفت: برخی از افراد دارای جایگاه اجتماعی، معتمدان محلی و افراد شاخص و تاثیرگذار، مبادرت به واکسن هراسی کرده و مردم را از واکسن زدن می ترسانند و این مساله بر دامنه مشکلات این بخش افزوده است.

وی اظهار داشت: اکنون وضعیت شهرستان های گناباد و بجستان از نظر شیوع ویروس کرونا زرد است که این شرایط شکننده است و در صورت بی توجهی مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی، موارد ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۱ هزار و ۷۹۶ تستی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان گناباد گرفته شده، ۱۵ هزار و ۷۰۶ مورد آن مثبت بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۷۸ هزار و ۵۰۶ نفر از شهروندان گنابادی تاکنون دُز نخست و ۵۷ هزار و ۷۶۶ نفر هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.