حجت الاسلام قمی هیئات مذهبی و تشکلهای دینی را سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما در طول تاریخ هرچه داریم به برکت مجالس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

هیات های مذهبی سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش قدس آنلاین، افتتاحیه مهرواره هوای نو برگزار شد. حجت الاسلام مجید باباخانی در افتتاحیه مهرواره هوای نو که در تکیه نیاوران برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته بنای ما بر این بود که سرمایه‌های ملی را گرد هم جمع بیاوریم تا از ظرفیت آنها بهره برده شود.

وی افزود: شورای هماهنگی شبکه هیأت، شورای عالی ستایشگری و بخش‌های متعدد به صورت گروه‌ها و مجموعه‌ها در سطح کشور به صورت جداگانه کارهای بزرگی انجام می‌دادند اما با این هم افزایی و همکاری مشوق شدند تا بتوانند حرکت بزرگی را در جامعه رقم بزنند.

باباخانی با اشاره به اینکه مجموعه هوای نو نخستین مهرواره برگزیدگان هیأت است، بیان داشت: از سال گذشته همایش هوای نو آغاز شد و امیدوار هستیم که این حرکتی باشد تا معیارها و ملاک‌ها بررسی شود.

مدیر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مجموعه‌ها و افرادی که این ملاک‌ها و معیارها را دارند معرفی خواهند شد. مجموعه هوای نو مجموعه‌ای نیست که بخواهد صرفاً برند سازی کند یا به دنبال چهره سازی باشد.

وی گفت: کار مشکلی است که بخواهیم ملاک‌ها را بر افراد و گروه‌ها چیره کنیم و آن ملاک‌ها را به نمایش بگذاریم. امیدوار هستیم با تذکرات سازنده در مسیر جامعه پردازی هیأت و هیأتی ها قدم برداریم.

در ادامه حجت الاسلام قمی هیئات مذهبی و تشکلهای دینی را سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما هرچه داریم به برکت مجالس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و هرچه در راه این مسیر تلاش کنیم باز هم کم است.

«هوای نو»؛ متولد شد

در ادامه وحید ملتجی با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره «هوای نو» گفت: رویدادهای فراوانی در طول سال برگزار می‌شود که برخی ماندگارند و بعضی بعد از یک یا چند دوره به فراموشی سپرده می‌شوند. اما هوای نو آمده است تا با درانداختن طرحی نو، همواره در مسیر رشد، همراه همیشگی فعالان فرهنگی باشد؛ امروز از همین جا هوای نو متولد می‌شود تا جوانان مداح و پیرغلامان اهل بیت (ع) گرد هم جمع شوند.

وی اظهار کرد: استفاده از عبارت مهرواره در برابر جشنواره به این خاطر است که برداشت عموم مخاطبان از واژه پرتکرار جشنواره، برگزاری یک رویداد رقابتی سالیانه با هدف نهایی برگزیده شدن و دریافت جایزه است در حالی که مهرواره «هوای نو» با بار معنایی مهر بر آن است در کنار برگزیدن شایستگان و اهدای جوایز، یک رویداد مردمی غیر رقابتی با هدف گسترش همدلی و همسویی بین هیئت‌ها و تشکل‌های دینی باشد. و شعار این مهرواره «در هوای نوی هیأت نفسی تازه کنیم» است.

ملتجی با بیان این‌که این مهرواره می‌خواهد به همه وجوه درباره هیئت‌ها و تشکل‌های دینی بپردازد، گفت: در سال اول مهرواره با توجه به کارشناسی‌های انجام گرفته در سه بخش هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، تشکل‌های مردمی و ستایش‌گران اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد. که در بخش هیأت ۱۷ رشته در عرصه‌های مختلف خواهیم داشت. در هر رشته نیز هیأت داورانی متخصص، کارشناس به ارزیابی برنامه‌ها خواهند پرداخت.

اعتراض مداحان پیشکسوت به شرایط موجود جامعه مداحی

در ادامه برخی از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت با اعتراض به شرایط موجود مداحی مطالبی را بیان کردند که در ابتدا حسین سازور به اتفاقات هفته‌های اخیر که در جامعه مداحی رخ داده اشاره و عنوان کرد: اتفاقاتی که در روزهای اخیر در جامعه مداحان رخ داده و کلیپ‌هایی از آن در فضای مجازی منشر شده همه بیانگر آن است که آبروی مداحان در خطر است و رنگ کردن موی سر و آویزان کردن گوشواره در گوش از جمله این اتفاقات به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه پیرغلامان و مداحان پیشکسوت باید تلاش کنند این شجره طیبه را حفظ کنند، گفت: ما مدیون مجالس اهل بیت (ع) بخصوص سیدالشهدا (ع) هستیم در این مسیر قیام لازم است. جامعه مداحان و پیرغلامان در این زمینه سخنان بسیاری دارند.

در ادامه سعید حدادیان با بیان مطالبی صریح و بی پرده به انحرافات و خطاهای صورت گرفته در هفته‌های اخیر اشاره کرد و رسانه‌ها را از انتشار این مطالب منع کرد.

در پایان این جلسه علی انسانی از دیگر مداحان مشهور کشور به اتفاقات روزهای اخیر جامعه مداحی اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مردم به این اتفاقات اعتراض دارند اما متأسفانه ما که پیشکسوتان عرصه مداحی هستیم امضا و هویتی نداریم که بتوانیم در این زمینه ورود کرده و اقدامی داشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.