رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام علی(ع) را برجسته ترین الگوی زمام داری در یک حکمت اسلامی خواند که در این نوع حکومت مسئولان نباید به فکر دنیاطلبی و مقام خواهی و مال اندوزی باشند.

مقام خواهی و مال اندوزی برای مسئولان در نظام اسلامی ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری اظهار کرد: استاندار سابق قم سه سال در این شهر خدمت صادقانه داشته و جای خود را به سکان‌دار دیگری می‌دهد و از تلاش‌های صادقانه استاندار سابق قم بهرام سرمست در طول دوران خدمت‌شان تشکر می‌کنیم و آرزوی خدمت صادقانه برای استاندار جدید شاهچراقی داریم.

وی ادامه داد: در آن روزهایی که از دین و ارزش‌های دینی نمی‌توان سخن گفت با هدایت‌های رهبر انقلاب، امام خمینی(ره) انقلاب کردیم و ایشان موسی‌وار وارد صحنه شد و ظلمات را به نور تبدیل کرد و با وجود عظمت این انقلاب بار بزرگی بر دوش مسئولان این نظام قرار دارد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید جامعه‌ای را بسازیم که نه‌تنها برای جامعه الگو باشد بلکه برای افرادی که تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند الگو باشیم، عنوان کرد: قطعا در این شهر هم شاهد فراز و فرود و موانعی هستیم که دشمنان این موانع را ایجاد کرده‌اند اما ما با کمک خداوند، مجاهدان، رزمندگان و خانواده شهیدان و اصحاب فکر و فرهنگ موانع را یکی پس از دیگری در هم می‌شکنیم تا پرچم انقلاب را به‌دست امام زمان(عج) بسپاریم و این آغاز سربازی در رکاب ایشان است.

وی تصریح کرد: طبق سیره امام علی(ع) منافسه و مسابقه در قدرت وجود ندارد و مسئولین نباید در سایه قدرت جیب‌اندوزی کنند؛ آسایش امام علی(ع) در سایه اصلاح در دین و سرزمینش بود و ایشان غم مظلومان جامعه را داشت تا در سایه حکومت ایشان احساس امنیت کنند و در پناه عدالت علی(ع) زندگی کنند.

حسینی بوشهری اضافه کرد: در مسئولیت مسئولان قدرت طلبی و مال اندوزی ممنوع است و باید اصلاح را در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و سایر عرصه‌ها برای آرامش جامعه ایجاد کنیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: دولتی که اقتدار مالی نداشته باشد ممکن است تدبیر کند اما بدون اقتدار مالی طرح‌هایش زمین می‌ماند و امکانات باید در اختیار والی یا استاندار قرار بگیرد.

حسینی بوشهری خطاب به استاندار جدید گفت: شما همه را می‌شناسید باید تلاش‌تان مضاعف باشد چرا که شناخت کامل از مردم دارید و مسلط به‌کار هستید و مردم ولایتمدار قم را می‌شناسید؛ از دولت جدید و وزیر کشور نیز درخواست داریم که از استاندار جدید قم و شهر قم پشتیبانی کنید چرا که قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و باید این انقلاب با این شهر استمرار پیدا کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهر قم باید در بعد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بدرخشد چرا که این درخشندگی به سایر کشورها هم منتقل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش مسئولان استانی و مسئولین کشور برای رفع موانع، بیان کرد: یکی از موانع تولید دشمنان هستند که باید با تلاش متولیان تولید، امنیت برای تولید ایجاد شود.

حسینی بوشهری در پایان خطاب به استاندار جدید استان قم، گفت: مردم قم از شما کار فرهنگی، اقتصادی و برداشتن موانع سر راه را می خواهند تا چهره زیبا و مبلمان شهری قم الگوی سایر استان‌ها باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.