سرمربی و بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران بابت اتفاقات چند روز اخیر از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی انتقاد کرد و حق را به طارمی داد.

دایی: اسکوچیچ فراموش نکند با چه کارنامه‌ای به تیم ملی رسیده است

به گزارش قدس آنلاین، علی دایی درباره اختلافاتی که اخیراً میان مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ ایجاد شده است، گفت: مطمئناً اگر بازیکنانی مثل مهدی طارمی نبودند موفقیت‌هایی که اسکوچیچ اخیراً به دست آورده است، اتفاق نمی‌افتاد. شما باید این را حساب کنید که طارمی در بازی‌هایی که تیم ملی در مرحله قبل و همین مرحله انجام داد، چند گل زده و چند پاس گل داده است. باید ارزش بازیکنان بزرگ تیم ملی را بدانیم و این مسائلی که به وجود آمده است به هیچ عنوان قابل قبول نیست. طارمی حق داشت که در این مورد صحبت کند.

وی در ادامه با انتقاد از سرمربی تیم ملی تصریح کرد: اسکوچیچ بدون شک در دنیای فوتبال مربی بزرگی نیست که بخواهد از تاکتیک‌ناپذیری یا تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی صحبت کند. به اعتقاد من اولین اشتباه را سرمربی تیم ملی انجام داد که در مورد بازیکنان ایرانی صحبت کرد. بدون شک اسکوچیچ نباید یادش برود که در ایران در کجاها و در کدام تیم‌ها مربیگری کرده و با چه کارنامه‌ای به تیم ملی رسیده است.

سرمربی پیشین تیم ملی با تمجید از فوتبالیست‌های ایرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازیکنان زیادی از ایران در اروپا فوتبال بازی می‌کنند. اگر آنها تاکتیک‌ناپذیر یا فوتبالیست‌های خوبی نبودند به هیچ عنوان تیم‌های اروپایی آنها را جذب نمی‌کردند. صحبتی که طارمی انجام داد برای دفاع از فوتبال ایران بود و اعتقاد من این است که این مسائل باید هر چه زودتر برطرف شود. ما بازی‌های سختی برابر لبنان، سوریه و دیگر حریفان داریم و نمی‌دانم آقایان چه فکرهایی کرده‌اند که چنین تصمیمی را گرفته‌اند. لبنان تیم دست و پا بسته‌ای نیست و اگر ما را شکست دهد به فاصله دو امتیازی ایران می‌رسد. الان زمان گرفتن چنین تصمیمی نبود.

دایی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال باید این موضوع را بهتر مدیریت می‌کرد، اظهار داشت: باید جلسه‌ای را برگزار می‌کردند تا مهدی طارمی یا کادر فنی تیم‌ ملی حرف‌های‌شان را بزنند و این مشکل برطرف شود. اسکوچیچ در اندازه‌ای نیست که بخواهد در مورد تاکتیک‌ناپذیری بازیکنان ایرانی صحبت کند. شما دیدید که پرسپولیس با همین فوتبالیست‌های ایرانی و شرایط سخت دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کارلوس‌ کی‌روش یا یک مربی بزرگ و کارنامه‌دار چنین صحبت‌هایی را انجام می‌داد شاید می‌گفتیم که آنها چیزهایی دیده‌اند و در این مورد نظر داده‌اند، ولی آقای اسکوچیچ! شمایی که در تیم مطرحی مربیگری نکرده‌اید نباید چنین حرف‌هایی را بزنید تا در این موقعیت حساس شرایط تیم ملی با مسائل چالش‌برانگیز مواجه شود. اگر هم بازیکن ایراد دارد مربی باید با بچه‌های تیمش کار کند نه اینکه بخواهد مسائلی را عنوان کند که تیم وارد حاشیه شود. همین بازیکنان ایرانی بودند که سرمربی تیم ملی را در چنین موقعیتی قرار دادند و فکر می‌کنم حرف‌هایی که اسکوچیچ زد از روی بی‌تجربگی بود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه ایران به راحتی می‌تواند به جام جهانی صعود کند، گفت: تاکنون نتایج خوبی گرفته‌ایم و تمام بازیکنان از خط دروازه تا خط حمله تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند. خواهش من این است که صبر و تحمل خودمان را بالا ببریم و اجازه ندهیم که چنین مسائلی به تیم ملی آسیب بزند.

دایی راجع به اتفاقاتی که زمان بازیگری‌اش در تیم ملی منجر به بروز اختلاف‌هایی با محمد مایلی‌کهن شد و اینکه برخی وضعیت اسکوچیچ و طارمی را با اختلاف دایی و مایلی‌کهن مقایسه می‌کنند، گفت: آن زمان سرمربی تیم ملی می‌خواست که من نباشم ولی بعدها بزرگان واسطه شدند و من به تیم ملی دعوت شدم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد که در آن زمان برای بازگشت به تیم ملی عذرخواهی کرده بود، به تسنیم گفت: اصلاً و ابداً چنین چیزی صحت ندارد و من برای کاری که انجام ندادم عذرخواهی نکردم. ما در امارات یک بازی دوستانه داشتیم که با سه گل باختیم و بعد از آن یک نفر از طرف آقای مصطفوی به آلمان آمد و با من صحبت کرد. در آن جلسه مسائلی بیان شد که خیلی از آنها به صورت برعکس در رسانه‌ها منعکس شد. به هیچ عنوان بابت کاری که انجام ندادم عذرخواهی نکردم و همان زمان هم عاشق تیم ملی بودم و بعد از اینکه از من خواسته شد برگردم با کمال میل این موضوع را پذیرفتم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: مهدی طارمی عاشق تیم ملی است، دوست دارد به تیم ملی کشورش کمک کند و برای بار دوم بازی در جام جهانی را تجربه کند. همه ما عاشق مملکت‌مان هستیم و امیدوارم تیم ملی فوتبال ایران موفق باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.