داداش پور درباره از سرگیری آموزش‌های حضوری دانشگاه‌ها برای تمامی دانشجویان کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 از سرگیری آموزش‌های حضوری برای تمامی دانشجویان در آینده‌ای نزدیک

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان درباره وضعیت خوابگاه‌ها برای بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها در ترم جاری اظهار کرد: هیچ زمانی دانشگاه‌ها تعطیل نبوده اند.

او افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی مانند: ارشد و دکتری در صورتی که نیاز به آزمایشگاه یا کارگاه داشتند تا بتوانند پایان نامه‌های خود را انجام دهند به راحتی در داخل دانشگاه‌های کشور حضور پیدا می‌کردند.

داداش پور تصریح کرد: اگر بخواهیم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در هر خوابگاهی ۴ نفر حضور پیدا کنند باید حتما با ظرفیت ۲ نفر اقدام به بازگشایی خوابگاه‌ها کنیم. سقف ظرفیت خوابگاه‌های کشور ۲۰۲ هزار نفر است که در اینصورت باید ۱۰۱ هزار نفر به تعداد خوابگاه‌های دانشگاه‌های کشور اضافه کنیم تا بتوانیم تمام دانشجویان غیر بومی را در داخل دانشگاه‌های کشور راه دهیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بر مبنای ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه ها، دانشجویان از ۱۵ مهر به صورت حضوری در دانشگاه‌ها آموزش دیده اند و این رقم روز به روز در حال افزایش است.

داداش پور گفت: هنوز از سرگیری کامل آموزش‌های حضوری دانشگاه‌ها اتفاق نیفتاده است؛ چرا که برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقدمات لازم صورت نگرفته است و به همین علت مجبوریم برای انجام آن دو برابر ظرفیت‌های خوابگاهی را افزایش دهیم که برای تحقق آن نیازمند زمان هستیم.

او با بیان اینکه وزات علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی کامل خود را درباره از سرگیری آموزش‌های حضوری اعلام می‌کند، تاکید کرد: از دولت محترم و ستاد ملی مقابله با کرونا انتظار داریم که با ما همکاری کنند تا بتوانیم طی یک فرآیند کوتاه حضور تمام دانشجویان کشور را به دانشگاه‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اضافه کردن ظرفیت خوابگاه‌ها داشته باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: خوابگاه‌ها در حال تجهیز شدن هستند و رستوران‌ها در حال ایجاد تفاهم نامه با رستوران داران خواهند بود تا بتوانیم از سرگیری کامل حضوری دانشگاه‌ها را داشته باشیم؛ بنابراین از اول آذر تمامی شرایط برای از سرگیری حضوری دانشگاه‌ها فراهم است، اما مشروط بر اینکه تدریجی بودن در بحث دانشگاه‌ها را داشته باشیم؛ چرا که بخش مهمی از دانشجویان ما در داخل دانشگاه‌های کشور غیر بومی هستند و فراهم کردن امکانات خوابگاه‌ها برای آن‌ها نیازمند زمان لازم است و باید گفت که طی مدت زمان ۴ ماه حتما این اتفاق خواهد افتاد.

واکسیناسیون جامعه به حد مطلوب نرسیده است

داداش پور بیان کرد: هنوز بحث مربوط به واکسیناسیون جامعه به حد اطمینان نرسیده است که بتوانیم صد در صد بگوییم آموزش‌های حضوری از سر گرفته خواهند شد. اما شرایط در حال آماده شدن است و فکر می‌کنم که در یک زمان کوتاه شاهد از سرگیری کامل دانشگاه‌ها باشیم.

او افزود: دغدغه وزیر علوم و معاونان وزیر و روسای دانشگاه‌های کشور این است که به زودی شاهد از سرگیری آموزش‌های حضوری برای تمامی دانشجویان به صورت کامل باشیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه تغذیه قیمت تمامی وسایل به شدت افزایش یافته است و دقیقا دو و نیم برابر شده است، طبیعتا بودجه‌ای که برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده بر اساس ملاک سال ۱۳۹۹ بوده و ما در سال ۱۴۰۰ با افزایش چشمگیری قیمت غذای دانشجویی مواجه شده ایم؛ بنابراین تعاملات بسیار گسترده‌ای را با سازمان برنامه و بودجه و ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشیم تا بتوانیم با تعامل برقرار شده قیمت غذای دانشجویی را به حد مطلوب برسانیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه در حال حمایت‌هایی از دانشگاه‌ها هستند و انتظار داریم تا مشکلات قیمت تغذیه دانشجویان در سراسر کشور رفع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.