سازمان امنیت ملی عراق امروز اعلام کرد که مستشار نظامی گروه تروریستی «داعش» در ولایت خودخوانده «نینوا» در شمال این کشور دستگیر شد.

یک عنصر مهم نظامی داعش در عراق به دام افتاد

به گزارش قدس آنلاین، سازمان امنیت ملی عراق در بیانیه ای نوشت که در نتیجه کوشش های اطلاعاتی و مدارک دقیق، یگان‌های سرویس امنیت ملی موفق شدند، مشاور نظامی داعش در ولایت موسوم به نینوا را پس از ورود به خاک این استان از مرزهای یکی از کشورهای همسایه، شناسایی و دستگیر کنند.

بیانیه بدون اشاره به نام داعشی دستگیر شده، افزوده است که در بازجویی از این تروریست معروف، اظهارات وی مکتوب شده است.

بر پایه این گزارش، تروریست دستگیر شده به نقش خود در طرح ریزی و رهبری عملیات گوناگون علیه نیروهای نظامی عراق به ویژه عملیات اشغال «موصل» در سال ۲۰۱۴ اعتراف کرده است.

این عضو برجسته داعش همچنین اعتراف کرد که در چندین سمت اداری و مالی این گروه تروریستی حضور داشته که مهمترین آنها، امیری و همزمان مسئول مالی یکی از بخش های به اصطلاح «ایالت جزیره» بوده است.

سازمان امنیت ملی عراق در بیانیه خود آورده است که وی برای انجام اقدام های قانونی لازم در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته است.

عملیات نیروهای نظامی، امنیتی و دستگاه های اطلاعاتی عراق برای نابودی و شناسایی بقایای گروه های تروریستی از جمله داعش همچنان در استان های این کشور ادامه دارد.

اواخر اردیبهشت نیز دستگاه اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق از دستگیری شماری از سرکرده های داعش که در زمان سیطره این گروهک تروریستی بر بخش های شمالی عراق مسوولیت های مهمی برعهده داشتند، به همراه یک عامل جنایت «اسپایکر» خبر داد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

گفته می شود شمار عناصر تروریستی داعش در هسته های خفته آن در سراسر عراق، حدود ۶ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.