وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در مسیر مذاکرات، استفاده از زبان زور و تهدید کمک کننده نیست و جمهوری اسلامی ایران تسلیم فضاسازی های واهی نخواهد شد، گفت: هرگونه اظهار نظر غیردقیق و مغایر با واقعیات می‌تواند تلاش‌های در حال انجام را به خطر اندازد.

امیرعبداللهیان: ایران تسلیم فضاسازی‌های واهی نخواهد شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان  در گفت و گوی تلفنی هایکوماس همتای‌آلمانی خود، دوطرف درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه، مذاکرات وین و همچنین تحولات منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه در این گفت وگو با اشاره به سابقه همکاری‌های خوب دو کشور در عرصه‌های مختلف بر ضرورت توسعه این روابط تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به گفت و گوهای پیش رو در وین، آمریکا را مقصر اصلی وضع موجود عنوان کرد و گفت: خروج آمریکا و بدعهدی سه کشور اروپایی بی‌اعتمادی را به شکل فزاینده‌ای افزایش داده است بنابراین لغو کامل تحریم‌ها یک ضرورت است.

وی همچنین ضرورت اجتناب طرف‌های اروپایی از صدور بیانیه ها و اظهارات تنش آفرین را یادآور شد و گفت: در مسیر مذاکرات و رسانه‌ای استفاده از زبان زور و تهدید کمک کننده نیست و جمهوری اسلامی ایران خود را تسلیم فضاسازی‌های واهی نخواهد کرد.

 وزیر امور خارجه تصریح کرد: هرگونه اظهار نظر غیردقیق و مغایر با واقعیات می‌تواند تلاش‌های در حال انجام را به خطر اندازد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این گفت و گو بار دیگر حمله به محل اقامت نخست وزیر عراق از سوی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به مسائل و تحولات افغانستان، بر ضرورت ارسال کمک‌های بیشتر به این کشور تاکید و با اشاره به روند رو به تکمیل واکسیناسیون حدود چهار میلیون اتباع افغانستانی مقیم ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک های آلمان از طریق مرزهای کشورمان به افغانستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به ضرورت تلاش برای پایان بخشیدن به محاصره انسانی در یمن اشاره کرد که مورد استقبال طرف آلمانی قرار گرفت.

همچنین در این گفت و گو وزیر امور خارجه آلمان با احوالپرسی از وزیر امور خارجه برای ایشان بهبودی کامل آرزو کرد.

هایکو ماس با اشاره به علاقمندی شرکت‌های آلمانی برای همکاری با ایران اظهار امیدواری کرد که این نوع همکاری‌ها با رفع مشکلات تقویت شود.  

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه آلمان بی اعتمادی ایران را درک می‌کند، تصریح کرد: کشورش برای بازگرداندن آمریکا به برجام و همچنین به نتیجه رسیدن گفت و گوها تلاش خود را انجام خواهد داد.  

هایکو ماس همچنین با اشاره به موضع مشترک آلمان و ایران در محکومیت حمله به محل اقامت نخست وزیر عراق بر ضرورت تداوم حمایت  از صلح و ثبات در عراق تاکید کرد.

طرفین در این گفت و گو همکاری در حوزه‌های صنعتی، انرژی های تجدید پذیر، نیروگاهی، کشاورزی، پزشکی، علم و فناوری و محیط زیست را مورد برسی و تاکید قرار دادند.

در این گفتگو که در فضایی صمیمانه صورت گرفت درباره مسائل منطقه‌ای نیز رایزنی و تبادل نظر شد. تحولات لبنان و حمایت از دولت قانونی این کشور از جمله نکات مورد تاکید در این تماس تلفنی بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.