دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: وظیفه اصلی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نظارت و مطالبه‌گری است.

 وظیفه اصلی این ستاد مطالبه‌گری است

به گزارش قدس آنلاین ، مهدی رضایی روز چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته دبیران دستگاه های فرهنگی شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان‌ رضوی با اشاره به وظایف دستگاه‌های فرهنگی استان افزود: طبق ماده ۱۰ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به آموزش و اطلاع رسانی امربه معروف و نهی ازمنکر اقدام کنند.

وی ادامه داد: وظایف جاری و فرهنگی دستگاه ها با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که برای جلوگیری از انتشار منکر و ترک معروف انجام می‌شود، متفاوت است.
وی اظهار داشت: ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر، دارای وظایف سیاست گذاری و نظارتی است و در صورت مشاهده منکرات، موضوعات را از دستگاه‌ها مطالبه کرده و برای رفع آن‌ها همکاری می‌کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هر دستگاه باید عملکرد آن دستگاه را ارزیابی کرده و مشکلات و منکرات را احصا و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند.
رضایی ادامه داد: کمیته شوراهای امربه معروف دستگاه های فرهنگی باید پشتیبانی کننده دستگاه های دیگر در حوزه تولید محتوا، آموزش و سایر حمایت‌های مورد نظر در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باشد.

رضایی گفت: رویکردهای ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، کمک به دستگاه‌ها برای رفع مشکلات و هماهنگ‌سازی ظرفیت‌های اداری برای حل مشکلات کشور و مردم است.
وی افزود: دستگاه های برتر در پایان سال در قالب جشنواره مفلحون در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مورد ارزیابی قرار گرفته و رتبه بندی، معرفی شده و از آنان قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.