معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: محور اصلی آموزش مدارس پس از بازگشایی، صرفا ارائه تعلیمات به شیوه حضوری است.

 دلیل بازگشایی مدارس آموزش حضوری است

به گزارش قدس آنلاین،   محمدرضا صابری‌تولایی افزود: باید توجه داشت در شرایطی که نوع ارائه آموزش با بازگشایی مدارس "حضوری" است تمامی دروس به صورت چهره به چهره معلم و دانش‌آموزان ارائه می‌شود.  

وی ادامه داد: بر این اساس دیگر هیچ الزامی برای ارائه آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی در مدارس وجود ندارد.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بهترین و با کیفیت‌ترین آموزش از نظر ما آموزش حضوری است و تاکید بر بازگشایی تدریجی آموزشگاهها نیز با هدف افزایش سطح کیفی آموزشها انجام شد.

صابری‌تولایی افزود: توصیه موکد داریم که با حضوری شدن مدارس در هر مقطع، والدین در این زمینه دستگاه تعلیم و تربیت را یاری و همراهی کنند.

وی ادامه داد: چنانچه دانش‌آموزی در مدارس و مقاطعی که مشمول بازگشایی هستند به خاطر بیماری زمینه‌ای و یا هر علتی، امکان حضور در مدرسه را ندارد، دریافت آموزشها بر عهده خانواده و از طریق آموزش فضای مجازی و تلویزیون ممکن خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تنها بر اساس مصوبه شورای مدرسه و هماهنگی با انجمن اولیا و مربیان مدرسه، ارائه بخشی از آموزشها به صورت مجازی تداوم می‌یابد.

وی افزود: آنچه مهم است مراقبت از سلامت و تندرستی دانش‌آموزان و کادر آموزشی و اداری مدارس و حفاظت آنها در برابر ابتلا به ویروس کرونا است و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همه ادارات شهرستانی آن تمام توجه خود را صرف تضمین سلامت دانش‌آموزان کرده اند.  

صابری‌تولایی ادامه داد: باید بپذیریم که آموزش مجازی از کیفیت لازم برخوردار نیست و اکنون که فرصت آموزش حضوری برای بخشی از دانش آموزان فراهم شده، باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

طی روند بازگشایی تدریجی مدارس بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس روستایی و عشایری همزمان با اول مهرماه و مدارس مقطع متوسطه دوم از نیمه آبانماه به صورت حضوری آموزشها را آغاز کردند و مدارس مقطع متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.

خراسان رضوی با افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.