معاون امور اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سامانه جدید اجارات برای شفافیت اجاره موقوفات در خراسان رضوی، کاهش حضور مردم در اداره‌ها، کاهش دخالت کارمندان در امور وقفی و الکترونیکی شدن همه فرایندها به زودی راه اندازی و جایگزین سامانه قبلی می شود.

سامانه جدیدی برای شفافیت اجاره موقوفات در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله حسنی‌نیا  در ابتدای برگزاری دوره آموزشی راه اندازی "سامانه جدید اجارات" در مشهد افزود: در این راستا از ظرفیت دستگاه های اجرایی دیگر استان نیز استفاده می شود.

وی اضافه کرد: باید حقوق مردم به صورت واقعی به رسمیت شناخته شود، امور اداری و تامین نیازهای مردم در حوزه اسناد املاک وقفی تسهیل شود تا به راحتی از سند مالکیت اعیان خود استفاده کنند، آن را به رهن بگذارند یا خرید و فروش کنند که این مهم تمایل مردم به وقف و مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه برای رسیدگی به امور خود را بیشتر می کند. 

معاون امور اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در امور الکترونیکی، خطاهای انسانی به حداقل می رسد به ویژه در حوزه ثبت اسناد موقوفاتی که کاهش خطاها در آن امری ضروری است و در این راستا فرایند صدور اسناد اجاره کوتاه شده و سرعت پاسخگویی ادارات اوقاف به افراد دارای حق و حقوق در املاک بیشتر می شود.

حسنی نیا با اشاره به وجود برخی ابهامات در قانون ابطال سند اجاره موقوفات افزود: واکاوی علت نارضایتی مردم در برخی مناطق موقوفی، پیدا کردن مشکلات و تلاش برای رفع آنها، رضایتمندی مردم را به دنبال دارد و در نتیجه رقبات بیشتری به اجاره داده می شود.

وی تاکید کرد: تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه این است که  حقوق مالکیت را در رقبات به رسمیت بشناسد تا استفاده کنندگان از این مالکیت دچار سختی نشوند و حقوقشان پایمال نشود و زمانی که فرایند صدور اسناد اجاره موقوفی کوتاه و تسهیل شود مردم به عنوان سرمایه اجتماعی رضایت بیشتری از سازمان اوقاف خواهند داشت.

معاون امور اوقافی حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سیاست کلی سازمان این است که افرادی که به هر نحو متصرف املاک موقوفه هستند، رضایت کامل از سازمان اوقاف داشته باشند، امور شفاف باشد تا مردم در مالکیت خود و حق و حقوقشان، احساس تزلزل نکنند  به عبارتی دیگر هم اعتماد عمومی و هم شفافیت وجود داشته باشد تا سرمایه اجتماعی وقف افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.