ملی پوش شمشیربازی ایران گفت: تا آخر عمرم هیچ‌گونه نمی‌توانم مسابقه با ایتالیا در المپیک توکیو را فراموش کنم و یکی از بدترین اتفاقات زندگی‌ام بود.

محمد رهبری: هر دو روز فیلم بازی با ایتالیا را می‌بینم

به گزارش قدس آنلاین، محمد رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاقات المپیک توکیو را که نتوانست در مقابل ایتالیا نمایش خوبی از خود نشان دهد، فراموش کند؟ بیان کرد: فراموش که نمی شود چون یکی از بدترین اتفاقات زندگی من بود. تا آخر عمرم هیچ گونه نمی توانم این مسابقه را  فراموش کنم. یک روز در میان دارم فیلم مسابقه را می بینم و افسوس می خورم که چه کارهایی می توانستم انجام دهم. واقعا پیش خودم تصویر سازی می کنم که اگر زمانی که دو دیدار ۴۴ بر ۴۴ شده بود، امتیاز آخر را به ما می دادند انرژی و انگیزه ما هزار برابر الان بود. متاسفانه یک روی ورزش برد و روی دیگر آن باخت است. این باید درس بزرگی برای من و دیگر اعضای تیم شود تا بتوانیم در المپیک بعدی جبران کنیم.

رهبری در مورد اینکه چرا در  بخش تیمی المپیک توکیو نتوانست همانند بخش انفرادی عملکرد خوبی داشته باشد، تصریح کرد: نمی توان به این راحتی گفت دلیلش چه چیزی بوده است چون در ورزش یک مثبت یا منفی جابجا شود، کل نتیجه مسابقه عوض می شود. آن روز هم روز من نبود. نزدیک مدال بودیم خیلی استرس داشتم. تلاش ‌کردم تا با جان و دل آنچه می‌خواهم را به دست بیاورم و همین موضوع باعث شد نتوانم از تکنیک‌هایم استفاده کنم و به جای آن بیشتر زور زدم. در رشته ما زور یک بخش قضیه است و بخش مهم‌تر آن تکنیک است. متاسفانه زورم بر تکنیکم غلبه کرد باعث شد نتوانم آن طور که باید و شاید از تکنیکم هایم استفاده کنم و همان بازی که در بخش انفرادی داشتم را در مسابقه تیمی هم انجام دهم.

رهبری در مورد جدایی پیمان فخری از تیم ملی سابر و جایگزین شدن قربانی تاکید کرد: این شوک بزرگی برای ما بود. قربانی از شاگردان آقای فخری است و مشابه درس‌های او را به ما می‌دهد اما واقعا بحث فخری متفاوت است و به جرات می‌گویم او جزو سه سرمربی اول دنیاست. شمشیربازی با جدایی او بی پدر می‌شود. از این موضوع ناراحت هستم که آقای فخری را نداریم اما اطمینان دارم او به صلاح ما کار می‌کند و مطمئنا دوباره به ما کمک می‌کند.

ملی‌پوش سابر در پاسخ به این پرسش که فکر می کند با جدایی فخری باید نگران آینده این تیم ملی بود یا خیر؟ گفت: این را واقعا خودم هم نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است رخ دهد. فقط می‌دانم حضور فخری تاثیر زیادی بر این رشته داشت. به جز تمرین، وقتی او در مسابقات کنار پیست قرار می‌گرفت داوران احترام زیادی برای ما قائل بودند. تصمیم آقای فخری قابل احترام است و کاری را که به ضرر ما باشد انجام نمی‌دهد. همه ما ملی پوشان به جز عابدینی که با فخری هم‌بازی بوده، شاگرد او بوده ایم و صفر تا صد کار را از او یاد گرفته ایم.

رهبری در مورد آماده شدن برای مسابقات پیش رو گفت: ما چند ماه استراحت کردیم و به لحاظ روحی به این استراحت نیاز داشتیم. همه بعد از  المپیک داغون بودیم. ما چهار سال برای مدال تلاش کردیم ولی متاسفانه وقتی مدال  نگرفتیم خستگی چهار ساله در بدنمان باقی ماند. در این مدت از لحاظ روحی و روانی بهتر شدیم و انگیزه ما برگشته است. فصل شلوغی داریم قبل از بازی‌های آسیایی مسابقاتی را به صورت پیاپی در پیش داریم. اردوها در کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و خود را برای جام جهانی گرجستان آماده می کنیم. امیدوارم در این مسابقات به نتایج دلخواه برسیم. همچنین ابتدا مدال دوره قبل را در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تکرار کنیم و بعد از آن این مدال را طلایی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.