پیکر مطهر نخستین بانوی شهید مفقودالاثر؛ شهیده فاطمه اسدی وارد مرکز استان کردستان شد.

پیکر مطهر نخستین بانوی شهید مفقودالاثر کشور وارد استان کردستان شد

به گزارش قدس آنلاین، پیکر مطهر نخستین بانوی شهید مفقودالاثر؛ شهیده فاطمه اسدی لحظاتی قبل وارد مرکز استان کردستان شد و مورد استقبال بسیاری از مردم ولایت‌مدار و جمعی از مسئولان استانی و خانواده‌های شهدا قرار گرفت.

پس از آیین استقبال از شهدا، پیکر مطهر این شهید به مسجد جامع سنندج منتقل خواهد شد و عصر امروز مراسم وداع بانوان در مسجد جامع و مراسم ویژه برادران امشب در مهدیه بزرگ سنندج برگزار می‌شود.

مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهید نیز قرار است فردا صبح راس ساعت 9:30 صبح با حضور اقشار مختلف مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میدان آزادی تا امزاده هاجره خاتوان سنندج برگزار شود.

مسئولان استان، ادارات و ارگان‌های دولتی، تشکل‌های مردم نهاد در بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایت، خواستار محاکمه عاملان این جنایت شدند.

در بخشی از این بیانیه‌ها آمده است بار دیگر شمیم مظلومیت و عطر شهادت از دیار فرهنگ و ادب، از سرزمین مجاهدت‌های خاموش استشمام شد و این بار سوزناک‌تر از همیشه، کشف پیکر مطهر اولین بانوی تفحص شده‌ی انقلاب اسلامی که برای صیانت از حریم خانواده و کرامت و آزادگی قدم در راهی می‌گذارد تا امروز اسوه‌ای شود برای درس وفاداری و مهرورزی و شهادت، بانو فاطمه اسدی 37 سال پیش در اوج مظلومیت به دست پلیدترین‌های روزگار به گناه نانوشته به شهادت می‌رسد.

شهادت این شهید نشان می‌دهد که جاهلیت دوران پیامبر(ص)، هنوز توسط مشرکان و ظالمان ادامه دارد و اما مکتب فاطمه زهرا(س) نیز رهروانی دارد که گام در طریق ایثار و شهادت می‌گذارند تا پرچم اسلام برافراشته بماند.

شهیده فاطمه اسدی فرزند علی و آمنه در 11 مرداد سال 1339 در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و  سال 1363 توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و پیکر مطهر این بانوی شهید پس از تفحص در 17 آبان، به تهران منتقل و ‌پس از اقامه نماز جمعه تهران، در جمع نمازگزاران تشییع شد.

علاوه بر برگزاری مراسم وداع با این شهیده در شهرهای مقدس مشهد و قم، روز شنبه 22 آبان نیز در معراج شهدای تهران با حضور عموم مردم، نسبت به مقام این شهیده ادای احترام شد.

پیکر این بانوی شهید در مضجع منور رضوی و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) طواف داده شد و امروز پس از تشییع در کرمانشاه از طریق زمینی به استان کردستان منتقل شد و قرار است فردا همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) در سنندج، آرام گیرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.