مدیرکارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۳۰میلیارد ریال غرامت زراعت و دام مناطق زلزله‌زده اندیکا خارج از نوبت پرداخت شد.

۳۰ میلیارد ریال غرامت زراعت و دام مناطق زلزله زده‌اندیکا پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد آلاله افزود:غرامت پرداختی بابت خسارات وارده به زمین‌های کشاورزی،  دام و جایگاه دام در زلزله اندیکا بوده است.
وی گفت: غرامت پرداختی به ۶۹۴ بیمه گذار شهرستان اندیکا بوده است که زراعت و دام خود را در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کرده بودند.
مدیرکارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه با بیان اینکه غرامت پرداختی ناشی از زلزله ۵.۷ریشتری اندیکا به طور کامل تسویه شده است آمادگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان را برای پذیرش و بررسی پرونده‌های ورودی جدید از اندیکا به این صندوق اعلام کرد.
زلزله ۱۲ مهر امسال اندیکا، سبب تخریب محل‌ نگهداری دام،  تلف شدن تعدادی دام،  و قطع آب چند رشته قنات و چشمه که برای آبیاری زمین های کشاورزی در منطقه استفاده قرار می‌گرفت شد.
به گزارش ایرنا در جریان زلزله اندیکا ۹۸۰ واحد مسکونی به کلی تخریب شده و به یک هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی اندیکا خسارت وارد شد.
برای بازسازی هرواحد مسکونی احداثی ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بدون عوض و ۱.۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد اختصاص یافته است.
رییس جمهوری اسلامی ایران که هفتم آبان به همراه معاون اول و تنی چند از وزیران به مناطق زلزله زده اندیکا در شمال شرق خوزستان سفر کرد بر شتاب بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده و پرداخت خسارات به مردم با توجه به در پیش بودن فصل سرما تاکید کرد.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه در ۲۰۰کیلومتر شمال شرق اهواز واقع شده و به لحاظ امکانات و زیرساخت های توسعه‌ای جزو مناطق کم برخوردار خوزستان محسوب می‌شود. شغل مردم این منطقه که زندگی عشایری دارند دامداری و کشاورزی سنتی است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.