معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از آبگرفتگی در ۱۷۰ نقطه و ۱۹ مورد سقوط شاخه درختان در سطح این کلانشهر بر اثر بارش‌های رگباری و وزش باد شدید طی شب گذشته خبر داد.

 آبگرفتکی ۱۷۰ نقطه مشهد در پی بارش‌های رگباری شب گذشته

به گزارش قدس انلاین، مهدی یعقوبی اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر وقوع بارش گسترده برف و باران، وزش شدید باد و کاهش محسوس دما در سطح شهر مشهد از بعدازظهر روز گذشته تا صبح امروز در سطح خراسان رضوی، تمامی امکانات خدمات شهری برای مقابله با هرگونه مشکلات ناشی از بارش نزولات آسمانی و وزش شدید باد در سطح شهر در حالت آماده باش درآمد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه بیش از ۲هزار و۶۰۰ نیروی خدمات شهری به صورت آماده باش در سطح مناطق ۱۳ گانه بکارگیری شده است، ادامه داد: علاوه بر نیروهای کارگری، بالغ بر ۵۶ دستگاه تانکر، چهار دستگاه پمپ خودمکش و ۱۰۹ پمپ سیار در سطح مناطق شهر استقرار یافتند.

 وی افزود: در چند ساعت اولیه به دلیل شدت باران و رگباری بودن آن حدود ۱۷۰ نقطه از سطح شهر، دچار تجمع آب شدند، که با تلاش به موقع نیروهای خدمات شهری موارد این تجمعات برطرف شده و هیچ معبر و زیرگذری مسدود نشد.

یعقوبی تصریح کرد: حدود ۴۷۰ نیروی آتش‌نشان به همراه ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در ۵۳ ایستگاه و پایگاه آتش‌نشانی و حوزه‌های فرماندهی و ستادی این سازمان در آماده‌باش کامل بودند و  در مجموع ۷ مورد  بازدید از اسکلت ساختمان‌های در حال احداث و رفع خطر اجسام معلق توسط نیروهای آتش‌نشانی صورت گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان این که شب گذشته ۸۴ نفر از نیروهای فضای سبز شهر نیز در حالت آماده باش بودند، خاطرنشان کرد: در اثر وزش شدید باد ۱۹ مورد افتادگی شاخه درختان نیز گزارش شده که با تلاش همکاران حوزه فضای سبز بلافاصله موارد اعلام شده جمع آوری و رفع خطر شد.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.