رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم بر شکستن انحصار بازار خودرو اصرار دارد و با واردات در ازای صادراتِ عمدتاً قطعات یا خودروی مازاد، در راستای کاهش قیمت همزمان با تقویت صنعت خودرو گام بلندی برداشته است.

قالیباف: مجلس یازدهم بر شکستن انحصار بازار خودرو اصرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد باقر قالیباف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مجلس یازدهم بر شکستن انحصار بازار خودرو اصرار دارد و با واردات در ازای صادراتِ عمدتاً قطعات یا خودروی مازاد، در راستای کاهش قیمت همزمان با تقویت صنعت خودرو گام بلندی برداشته است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تقاضامندیم تا با موافقت خود اجازه دهند صنعت خودرو نفس راحتی بکشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اصلاح طرح ساماندهی واردات خودرو-اعاده شده از شورای نگهبان- به اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه دادند به ازای صادرات خودرو یا قطعات یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه، نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام نماید.

بر اساس تبصره یک ماده ۴ این طرح با هدف تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص‌های کیفیت و میزان مصرف سوخت خودروهای وارداتی و نیز سقف تعداد مجاز واردات آنها ( متناسب با کسری تولید داخل نسبت به تقاضای موثر) بصورت سالانه، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین طبق تبصره ۲ وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل نظارت بر صادرات موضوع این ماده را جهت جلوگیری از واردات مجدد آن، تدوین و اعمال نماید و گزارش آن را هر سه ماه یک بار به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

با رای نمایندگان دستورالعمل مربوط به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی با لحاظ پرهیز از انحصار در نمایندگی فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تعیین می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.