۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 777783

شهر بزرگ و دوست داشتنی مشهد، نه تنها برای افرادی که قصد زیارت دارند و می­ خواهند بیشتر زمان­شان را در این شهر برای حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) صرف کنند، شهر جذاب و محبوبی­ست، بلکه برای افرادی که به دنبال بازدید از آثار تاریخی و همچنین طبیعت بکر و زیبا هستند نیز، مقصد محبوبی برای سفر به شمار می ­آید.

متفاوت ترین دیدنی های شهر مشهد

ما در این مطلب می ­خواهیم تعدادی از جاذبه­ های دیدنی مشهد و اطراف آن را برای شما معرفی کنیم تا هر زمان که قصد داشتید با خرید بلیط سیستمی هواپیما با بهترین قیمت به این شهر سفر کرده و از اقامت­تان در آن لذت ببرید، برنامه ه­ای برای بازدید از این جاذبه­ ها بچینید.

آبشار اخلمد

یکی از دیدنی­های طبیعی که در اطراف شهر مشهد قرار گرفته و علاقمندان به طبیعت را به خود جذب می­کند، آبشار اخلمد است. این آبشار حدود ۹۰ کیلومتر از شهر مشهد فاصله دارد و در میان کوه­های بینالود واقع شده است. جالب است بدانید که ارتفاع دیواره صخره­های اطراف این آبشار به ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر می­رسد! آبشار اصلی اخلمد حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد، اما قبل از آن آبشاری با ارتفاع ۲۳ متر هم وجود دارد و بعد از آبشار اصلی، آبشار سوم و چهارم نیز وجود دارد. شما می­توانید در اطراف آبشار اخلمد، پوشش­های گل و گیاهی متنوعی را ببینید و از این طبیعت فوق­العاده لذت ببرید.

خانه تاریخی داروغه

در شهر مشهد خانه­ های تاریخی فراوانی وجود دارد که یکی از این خانه ­ها، خانه تاریخی داروغه است. این خانه که قدمت آن به دوران قاجاریه بازمی­ گردد، فاصله زیادی با حرم مطهر امام رضا (ع) ندارد. آن طور که در تاریخ آمده است، این خانه به دستور داروغه شهر مشهد توسط بناهای روس ساخته شد و دلیل نامگذاری آن نیز همین می ­باشد. شما در معماری این خانه تاریخی می­ توانید به وضوح تاثیر هنر روسی را ببینید و لذت ببرید.

پارک مینیاتوری

احتمالا در فیلم­ ها و در کشورهای دیگر، تصاویری از پارک­ های مینیاتوری که آثار تاریخی یک کشور را در ابعاد کوچکتر ساخته­ اند،‌ دیده ­اید. یکی از این پارک ­ها در شهر مشهد وجود دارد. این پارک که اولین پارک مینیاتوری شرق کشور نیز می ­باشد، شامل ۵۸ نماد تاریخی و مذهبی و فرهنگی کشور از جمله تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، روستای کندوان و ... می­ شود.

خرید بلیط هواپیما مشهد

برای سفر هوایی به شهر بزرگ مشهد و خرید بلیط هواپیما با ارزانترین قیمت، کافیست در ابتدا وارد سایت و یا اپلیکیشن اسنپ تریپ شده، در قسمت پرواز داخلی، شهر مشهد را بعنوان مقصد خود انتخاب کنید و تاریخ مورد نظر برای پرواز را نیز تعیین کنید. اسنپ تریپ از بین شرکت­ های هواپیمایی مختلف، لیستی از بلیط­ های پرواز تهران مشهد را برای شما نمایش می­ دهد که می ­توانید از بین آن ها انتخاب نموده و خریداری کنید. برای بازگشت نیز می­ توانید از همان ابتدا بلیط پرواز مشهد تهران را خریداری کرده و هزینه هر دو بلیط را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.