رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع ۵۶۲۹ دستگاه چادر امدادی در میان زلزله‌زدگان هرمزگانی، ارزش اقلام امدادی و زیستی توزیع شده را تاکنون، ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان اعلام کرد.

۵۶۲۹ چادر امدادی بین زلزله‌زدگان هرمزگانی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر کریم همتی در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: در مجموع ۱۳۷ روستا از طریق خانه های هلال و دهیاران و همچنین حضور تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده ارزیابی شدند و از ساعات پایانی شب وقوع زلزله در ۲۳ آبان‌ ماه، اردوگاه امدادی هلال‌احمر برپا و یکهزار نفر در ورزشگاه خلیج فارس شهر بندرعباس اسکان اضطراری داده شدند.

وی تصریح کرد: همچنین از صبح روز ۲۴ آبان، توزیع بسته‌های غذایی میان زلزله‌زدگان آغاز و تاکنون در تمامی مناطق متاثر از زمین لرزه، اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: تا صبح امروز ۲۸ آبان‌ ماه، ۵۶۲۹ دستگاه چادر، ۷۹۴ تخته موکت، ۳۱۴۷ تخته پتو، والور ۳۷۱ شعله و ۶۰۸ بسته غذایی در میان زلزله زدگان توزیع شده که ارزش مجموع اقلام توزیع شده تاکنون ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان بوده است.

وی همچنین از به‌کارگیری ۵۳۸ نفر - روز نیروی عملیاتی و ۲۳۲ خودروی عملیاتی - روز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان و به‌کارگیری دو فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر با ۶ سورتی پرواز (سه ساعت و ۴۵ دقیقه) برای حمل ۲۵۰۰ کیلوگرم اقلام و محموله‌های امدادی خبر داد.

همتی تاکید کرد: امدادرسانی و حمایت از زلزله‌زدگان تا پایان برطرف شدن آلام شهروندان هرمزگانی ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.