آیت الله رئیسی گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در شأن مردم استان نیست.

دولتمردان باید به بوی فساد حساس باشند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهوری در جریان سفر به استان زنجان در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه هر مسئولیتی آفاتی دارد و آفات مسئولیت آنست که دچار فخر نشویم. گفت: باید کار جهادی صورت گیرد و نگاه تحولی شرط اصلی آنست و نهادها باید دنبال تحول باشند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در گذشته شورای اداری تشریفات خاصی داشت ادامه داد: در این دوره کاملاً شفاف و با شناخت از وضعیت جلسات سفر شکل می‌گیرد.

وی مهم‌ترین بخش سفر را مصوبات سفر و برخورداری مردم از برکات سفر عنوان کرد و گفت: ما در این دولت به دنبال امید بخشی به مردم هستیم و اعتماد مردم به دولت از بزرگترین سرمایه‌های ماست و اگر در مشکل بنزین اعتماد مردم نبود آرزوی دشمن محقق می‌شد و امروز اعتماد مردم بازسازی می‌شود و باید مخلصانه برای مردم کار کنیم.

وی با اشاره به مشکلات استان در زمینه مساله آب و صنایع افزود: محدودیت‌ها وجود دارد و باید از ظرفیت و خلاقیت نخبگان و نیروهای بومی و استانی بهره ببریم چراکه مشکلات بومی منطقه و ذائقه‌های مردم بومی توسط نخبگان منطقه قابل شناسایی است.

وی با بیان اینکه ۸۰ معدن غیر فعال استان باید فعال شوند خاطر نشان کرد: امروز بسیاری از مشکلات صنایع را از نزدیک مشاهده کردیم.

پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم

ایجاد صندوق توسعه در استان‌ها برای دستیابی به رشد و توسعه مساله دیگری بود که رئیسی به آن اشاره کرد و گفت: آب و توزیع عادلانه جز مصوبات سفر است.

وی با ابراز به اینکه جاده‌های مواصلاتی و راه‌های ریلی از دیگر مصوبات سفر است ادامه داد: راه روستایی قره پشتلو و تلفات زیادی که این منطقه می‌دهد حتماً جز مصوبات باشد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: دولتمردان باید به بوی فساد حساس باشند و پیشگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام مساله اصلی دولت است و سال‌ها اتمام آنها طول می‌کشد گفت: باید اولویت بندی لازم صورت گیرد.

رئیس جمهوری یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی در شأن مردم زنجان نیست و این استان فرهنگی با وجود نخبگان و فلاسفه باید مسائل و آسیب‌های اجتماعی به جد پیگیر شوند و همه ارگان‌ها باید پای کار باشند.

آب مسئله اصلی استان است

آیت‌الله علی خاتمی نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت جوان مردمی و انقلابی با هدف تغییر مبارزه با فساد وارد عرصه شده و با هم افزایی قوای سه‌گانه عملی می‌شود. افزود: نقشه راه را مقام معظم رهبری در نوروز ترسیم کردند در ارتباط با شروع کار دولت جدید نیز نقشه راه تعیین کردند و مطالبات را غیر عجولانه و سهم طلبانه ترسیم کردند.

خاتمی تاکید کرد: در زمینه آب به استان ظلم شده است و مسئله امروز استان آب است.

دوخطه کردن راه آهن زنجان به قزوین

همچنین محسن افشار چی استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت‌های اسنان زنجان، گفت: در استان مشکل آب داریم و سدهای ساخته شده جوابگوی نیازهای ما نیست.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای زنجان روان آب به عنوان تخصیص در نظر گرفته شده است، گفت: درصدد دوخطه کردن راه آهن زنجان قزوین هستیم و ۱۰ تا ۱۵ درصد این پروژه پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت راه‌آهن و قطارهای پرسرعت سودآور است، گفت: فاصله زنجان تا تهران را دو ساعت کوتاه خواهیم کرد که این اتفاق باعث توسعه استان خواهد شد.

افشار چی با اشاره با اینکه یک کریدور جنوب به شمال داریم، افزود: ما در شهرهای دیگر هم ظرفیت خوبی داریم که باید از آن استفاده کنیم و امیدواریم در این خصوص وزرا همکاری کنند.

گفتنی است در این جلسه وزرا و نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.