در دومین نشست ستاد ساماندهی و خدمت‌رسانی ویژه به مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهرداری کرمان، با موضوع «نهضت آسفالت»، اجرای ۵۰ هزار مترمربع آسفالت این مناطق، تصویب شد.

آسفالتِ ۵۰ هزار مترمربع از معابر مناطق کم‌برخوردار شهر کرمان

به گزارش قدس آنلاین، در این جلسه که با حضور معاونان شهردار، شهرداران مناطق و مشاور و دستیار اجرایی شهردار برگزار شد، مشکلات و مسائل پیشِ روی مجموعۀ شهرداری کرمان برای آسفالت شهر بررسی شد.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان در این جلسه گفت: مسالۀ آسفالت، دغدغۀ اصلی مجموعۀ شهرداری و مردم است.
مهدی نیکویی با اشاره به ضرورت آسفالتِ حدود ۲.۵ میلیون مترمربع از معابر شهر کرمان گفت: همچنین برخی از معابر، زیرسازی شده اما آسفالت نشده، برخی معابر دیگر هم بر اثر مرور زمان، تردد خودروها و بارندگی، نیاز به ترمیم و روکش آسفالت دارد.
وی بیان کرد: در مسالۀ آسفالت مشکل اصلی تأمین قیر است؛ خرید قیر باید نقدی انجام شود؛ همچنین قیری که تا چندی پیش به ازای هر تن ۳.۵ میلیون تومان بود، امروز به ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان افزایش یافته است.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار افزود: طی جلسات متعددی که داشتیم، آسفالت معابر را در قالب سه بخشِ خودیاری، پیمانکار بخش خصوصی و مناطق هدف بازآفرینی تقسیم کرده‌ایم.
نیکویی با بیان اینکه در بخش خودیاری، در برخی معابر به‌دلیل اینکه شبکه فاضلاب اجرا نشده، امکان آسفالت این معابر وجود ندارد، گفت: در این راستا ۴۰ معبر شناسایی شده که از این تعداد حدود ۲۵ معبر به اجرای شبکه اصلی فاضلاب نیاز دارند، پنج معبر آسفالت شده و مابقی معابر باید آسفالت شوند.
وی افزود: سعی می‌کنیم توان سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری را بر آسفالتِ بخش خودیاری متمرکز کنیم.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار ادامه داد: در بخش پیمانکار، طبق قرارداد باید یک میلیون و ۹۰ مترمربع از معابر آسفالت شود که تاکنون، ۴۵ درصد کار انجام شده است.
نیکویی با اشاره به افزایش قیمت قیر گفت: طی جلساتی که با حضور پیمانکار در دفتر شهردار برگزار شد، مقرر شد با تزریق منابع مالی، پیمانکار به کار خود در زمینۀ آسفالت معابر ادامه دهد.
وی افزود: در مناطق هدف بازآفرینی نیز حدود ۱۳۰ هزار مترمربع باید آسفالت شود که محدوۀ «سرآسیاب»، شهرک «شهید همت»، و «شهید صیاد شیرازی» را شامل می‌شود.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار همچنین بیان کرد: اگر قیر مورد نیاز خریداری شود و سرما و بارشِ باران مانع نشود، می‌توانیم تا پایان آذرماه ۵۰ هزار مترمربع از معابر را آسفالت کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز در این جلسه گفت: اعتبار امسال برای آسفالت معابر شهر ۶۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون، ۳۵ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است.
علی سعیدی افزود: با توجه به دستور شهردار کرمان مبنی بر «نهضت آسفالت»، پیشنهاد کردیم بودجۀ برخی پروژه‌ها که هنوز شروع نشده و یا کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت دارند، به آسفالت معابر اختصاص یابد.
وی به سفر رییس‌جمهوری به کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در سفر رییس‌جمهور درخواست ۶۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت چهار میلیون مترمربع معابر شهر کرمان را ارایه خواهیم کرد.
رامین امیرمداح، معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز از آمادگی معاونت خدمات شهری برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز جهت آسفالت معابر خبر داد.
در این نشست، شهرداران مناطق و نماینده سامانه ۱۳۷ شهرداری، مشکلات و موانع آسفالت معابر و درخواست‌های مردمی را مطرح کردند.
در ادامه، مقرر شد آسفالت و لکه‌گیریِ آسفالت معابر مناطق پنج‌گانه شهری که در این نشست مورد تأیید قرار گرفت، در آذرماه سال‌جاری در دستور کار قرار گیرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.