۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 777925

رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد گفت: در کلانشهر مشهد امکان امداد هوایی وجود ندارد و در شرایط کنونی، در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی نشده با بحران‌های آبشاری مواجه خواهیم شد.

امکان امداد هوایی در مشهد صفر است

به گزارش قدس وحید اکلملی روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نخستین پد بالگرد در کلانشهر مشهد، پارسال در شهرداری منطقه ۵ راه‌اندازی شد که ضروری است این اقدام توسعه یابد.
وی خاطرنشان کرد: مشهد از کلانشهرهایی است که اگر زلزله ای رخ دهد، حدود ۴۰ درصد تلفات آن ناشی از زلزله و حدود ۶۰ درصد تلفات نیز ناشی از حوادث ثانویه بحران‌های آبشاری از جمله انفجار، آب‌گرفتگی‌ها و فرونشست‌ها خواهد بود.
رییس گروه پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد اضافه کرد: تهیه نقشه جامع اسکان و تخلیه اضطراری نیز از اقدامات مدیریت بحران شهرداری مشهد است.
اکلملی گفت: حوزه مدیریت بحران شهرداری مشهد در سال ۸۵ تشکیل شده است و در این چهارچوب تاکنون ۱۱ هزار داوطلب آموزش دیده‌اند و سه هزار نفر نیز از سال ۹۸ تاکنون ساماندهی شده‌اند.
وی ادامه داد: در بحران کرونا نیز تمام پایگاه‌های بحران در مشهد به مدیریت کرونا و مراکز واکسیناسیون تبدیل شد و این اقدام در خرداد و مردادماه سال جاری منجر به افزایش ۲ برابری واکسیناسیون در مشهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.