رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن از کاهش روند قیمت تخم مرغ در واحدهای مرغداری و بازار خبرداد و گفت: در یک ماه اخیر حدود هشت هزار تن تخم مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است.

واردات، قیمت تخم‌مرغ را کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، «حمیدرضا کاشانی» با تاکید براینکه کمبودی در تولید تخم مرغ داخلی نداریم، افزود: به طور قطع در شبکه توزیع تخم‌مرغ اختلالاتی وجود دارد که موجب عدم تعادل بازار این محصول شده است،  واردات مقطعی، کمک مناسبی برای بازار این محصول بوده است.

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن گفت: اکنون با توجه به حجم واردات تخم مرغ از ترکیه، قیمت این محصول درب واحدهای تولیدی از نرخ مصوب نیز کمتر به فروش می رسد به طوری که نرخ مصوب هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ درب واحدهای مرغداری باید  ۳۸ هزارتومان به فروش برسد در حالی که اکنون کمتر از ۳۶ هزارتومان یا حدود ۳۷ هزارتومان فروخته می شود.

به گفته کاشانی، طبق نرخ مصوب قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان کیلویی ۲۲ هزارو ۵۰۰ تومان و هر عدد تخم مرغ برای مصرف کنندگان یک هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

رشد  ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید تخم مرغ در سالجاری 

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن اظهارداشت: امسال حجم گله های تخم گذار نسبت به سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون افزایش داشته که به نظر می رسد امسال با افزایش بین ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید روبرو باشیم.

وی اضافه کرد: بنابراین قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی با نرخ ۴۳ هزارتومان برای مصرف کنندگان مناسب است و بیشتر از این نرخ، اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.

رشد تولید تخم‌مرغ در سال آینده 

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار میهن گفت: با توجه به تامین مرغ اجداد تخم گذار در کشور و افزایش حجم تولید به نظر می رسد سال  آینده با مازاد تولید روبرو شویم  که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: میزان تولید تخم مرغ در سال جاری حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن باشد.

 طبق آمارهای موجود سال گذشته بین ۹۸۰ هزار تا یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید شد.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت تخم مرغ شانه ای ۳۰ تایی در بازار خرده فروشی بین ۵۱ هزار تا ۵۳ هزار تومان شده در حالی که پیش از این به قیمت ۶۳ هزارتومان نیز رسیده بود.

قیمت هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ دولتی ۴۳ هزارتومان است.

همچنین قیمت هر بسته ۲۰ تایی تخم مرغ ۴۲ هزارتومان و ۱۵ تایی ۳۷ هزارو ۵۰۰ تومان است، این قیمت پیش از این برای تخم مرغ ۲۰ تایی ۶۶ هزارو ۲۰۰ تومان و ۱۵ تایی با نرخ ۵۱ هزارو ۳۰۰ تومان بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.