هشت روز پس از انتشار ماجرای ضرب‌وشتم یک ناهی از منکر در مشهد در روزنامه قدس، با همراهی قاطع دستگاه قضایی و پیگیری مأموران پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی مشهد عاملان این اقدام شناسایی و به دادسرا معرفی شدند.

عاملان ضرب و شتم در دادسرا

ماجرا چه بود و چه شد؟

۲۲ آبان ماه بود که ماجرای ضرب و شتم یکی از آمران به معروف شهر مشهد را با تیتر «ضرورت حمایت از عاملان به واجب فراموش شده» رسانه‌ای کردیم. در تشریح ماجرا اشاره شد: «یکی از آمران به معروف و ناهیان از منکر شناخته شده شهر مشهد در حوالی بولوار سجاد و حین انجام این فریضه واجب از سوی چند فرد معلوم‌الحال مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
موضوع پیگیری و مشخص شد این آمر به معروف شب واقعه (پنجشنبه شب۲۰ آبان ماه) حین تردد در بولوار سجاد و عبور از مقابل خیابان بهارستان ۱۰، مشاهده می‌کند یک دستگاه سواری شاهین خاکستری رنگ با چهار سرنشین که حالت طبیعی نداشتند و دو نفر از آن‌ها هم کشف حجاب کرده بودند، هنگام توقف در کنار خیابان با موتورسیکلت یک پیک موتوری برخورد می‌کند. در این میان دو نفر از سرنشینان مرد از خودرو پیاده و پیک موتوری را به باد کتک می‌گیرند.

این آمر به معروف و ناهی از منکر با دیدن صحنه درگیری برای آرام کردن فضا وارد عمل می‌شود و در حالی که به آن‌ها می‌گوید چرا پیک موتوری بی‌دفاع را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اید، با نشان دادن کارت و اعلام هویت در زمینه کشف حجاب به افراد داخل خودرو که مشخص بود آن‌ها حالت طبیعی نداشتند، تذکر لسانی می‌دهد. 

اما در ادامه یکی از سرنشینان مرد از پشت سر به او حمله و با بطری شیشه‌ای ضربه‌ای به سر این آمربه‌معروف و ناهی از منکر می‌زند و او از شدت ضربه وارده روی زمین می‌افتد. همچنین افراد مهاجم به سمت خانواده آمر به معروف که در خودرو نشسته بودند هم حمله‌ور شده و آن‌ها را مورد تهدید و فحاشی قرار داده و متواری می‌شوند.

رمضانی، آمر به معروف و ناهی از منکر مشهدی که وضعیت جسمانی خود را مساعد توصیف کرد به خبرنگار ما گفت: پس از متواری شدن افراد مذکور موضوع به مقام قضایی منتقل و از آن طریق پیگیری‌ها انجام می‌شود. وی ادامه داد: با همراهی شاهدان ماجرا مشخصات خودرو را بدست آورده‌ام که این نکته هم به مقام قضایی منتقل خواهد شد. 

شناسایی هنجارشکنان و توقیف خودرو آن‌ها

به گزارش قدس، از انتشار این خبر هشت روز گذشت تا اینکه صبح روز گذشته مطلع شدیم عاملان این اقدام با دستور معاون دادستان در دادسرای ثامن و با پیگیری‌های ویژه و دقیق مأموران پلیس امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی مشهد ردزنی و خودرو آن‌ها نیز پس از آنکه پلاکش قفل شده بود توقف و به مقر انتظامی منتقل شده است. از همین رو یکی از عاملان ضرب و شتم آمربه‌معروف و ناهی از منکر به خبرنگار ما گفت: من پشیمان هستم و ای کاش دست به این اقدام نزده بودم. الان درک می‌کنم که وجود این افراد مسلماً برای آرامش اجتماع و امنیت خانواده‌ها مهم است.

او که مدعی بود درگیری با پیک موتوری بر سر برخورد با چراغ خطر خودرو آن‌ها بوده و وی ادعای خسارت ۵میلیونی داشت، برای همان عصبانی شده بودیم و آن درگیری پیش آمد، در پاسخ به این پرسش که اگر ضربه‌ای که به سر این شهروند وارد شده سبب نقص عضو یا دیگر آسیب‌های جانی شده بود کدام خسارت بیشتر بود، گفت: از اقدام صورت گرفته پشیمانم در حالت عصبانیت این کار را کردیم.
از سوی دیگر براساس پیگیری‌های صورت گرفته معلوم شد خودرو این افراد هنجارشکن به پارکینگ منتقل و پرونده برای رسیدگی قضایی به همراه عاملان ضرب و شتم ناهی از منکر به دادسرای ثامن فرستاده شد.

صحبت رسانه

پیگیری ویژه و قاطعانه موضوع توسط معاون دادستان مشهد در دادسرای ثامن جای قدردانی دارد و از سوی دیگر موضوع مهم‌تر می‌تواند برخورد قاطع با این افراد باشد که مسلماً یکی از خواسته‌های شهروندان مؤمن و متدین مشهدی است؛ چرا که اگر این گونه رفتار نشود دیگر متخلفان هم به خود اجازه  قانون‌شکنی را خواهند داد و احتمال دارد اقدام‌های مشابه را رقم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.