رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام‌های سبک و سنگین در خراسان رضوی خبر داد.

آغاز طرح سراسری واکسیناسیون رایگان تب برفکی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از  اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، محمدرضا بهروزیان شریف اظهار کرد: در این طرح سه میلیون راس دام سبک و ۱۶۵ هزار راس دام سنگین استان در طی مدت ۲ ماه واکسینه می‌شود.

وی افزود: تب برفکی از بیماری‌های بسیار مسری بوده و می‌تواند باعث ایجاد تلفات در بره، بزغاله و گوساله‌ها شده و کاهش تولید شیر و گوشت را در بر داشته باشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به لزوم ایجاد ایمنی مناسب در دام‌ها و به منظور جلوگیری از هر گونه ضرر و زیان احتمالی اولویت واکسیناسیون در این طرح با دام عشایر، کانون‌های تب برفکی در سال‌های گذشته و روستاهایی با جمعیت دامی بالاست.

 بهروزیان گفت: واکسیناسیون در دامداری‌های صنعتی کمافی‌السابق با واکسن‌های بهادار و توسط همکاران بخش خصوصی انجام می‌شود. از دامداران تقاضا می‌شود در مدت اجرای طرح همکاری‌های لازم را با ماموران دامپزشکی داشته باشند و از هرگونه تردد و حمل و نقل  غیرضروری دام خودداری نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.